וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוכבים קבעו העיתוי - והפרלמנט במיאנמר כונס

לראשונה משנות ה-80 התכנס הפרלמנט במדינה, לשעבר בורמה, הנשלטת בידי חונטה צבאית. רוב החברים נבחרו בבחירות, אבל דמוקרטיה גדולה אין כאן. ולמה דווקא עכשיו? האסטרולוגים המליצו

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

היסטוריה במיאנמר: לראשונה זה שני עשורים התכנס היום (שני) הפרלמנט במדינה בדרום מזרח אסיה, שנקראה פעם בורמה, אך שמה שונה מאז השתלטה עליה בתחילת שנות ה-60 החונטה הצבאית השולטת בה עד היום.

כינוס הפרלמנט היום מגיע כשלושה חודשים אחרי הבחירות שנערכו במדינה, אך עדיין מוקדם לברך על "הצעד הדמוקרטי". אמנם בבחירות נבחרו שלושה רבעים מ-1,154 חברי הבית (היתר הם קציני צבא), אך גורמי אופוזיציה במדינה ומחוצה לה קבעו כי הבחירות הללו היו "מכורות" לחלוטין.

בידוק בטחוני בכניסה לפרלמנט של מיאנמר (בורמה), בעיר נייפיידאו. Khin Maung Win, AP
בידוק בטחוני בכביש הגישה לפרלמנט, היום/AP, Khin Maung Win

בניין הפרלמנט החדש נמצא בעיר הבירה שנבנתה במיוחד על ידי השלטונות, נייפיידאו. אף כלי תקשורת זר לא הורשה לסקר את הישיבה, ומשתתפיה נדרשו לשמור על סודיות ולא הורשו להכניס אליה מחשבים או טלפונים ניידים. מושב הפרלמנט צפוי להימשך כשבועיים, ובמהלכו צפויים להיבחר שני סגני נשיא.

מיותר לציין כי כלת פרס נובל, אונג סן סו-צ'י, ששוחררה מהכלא במיאנמר בנובמבר האחרון, לא תיקח חלק בפרלמנט, שכן היא מנועה מהשתתפות בכל פעילות פוליטית במדינה.

אז למה דווקא עכשיו? על פי הערכות המומחים למיאנמר, מועד הישיבה החגיגית נקבע להיום בהמלצת אסטרולוגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully