וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודן: המשטרה היכתה למוות מפגין נגד השלטון

"שהיד" ראשון למחאה נגד השלטון במדינה נוספת שמצטרפת לגל ההפגנות בעולם הערבי: סטודנט שהוכה על ידי שוטרים בהפגנה אתמול, ומת מפצעיו בבית החולים. השלטונות סגרו את האוניברסיטאות

האם סודן היא המדינה הבאה שתצטרף לסערת השינוי השוטפת את העולם הערבי? סטודנט שהשתתף בהפגנות נגד השלטון במדינה מת מפצעיו, לאחר שהוכה על ידי שוטרים - כך הודיעו היום (שני) התנועות העומדת מאחורי ההפגנות שפרצו אתמול בבירה חרטום, ונמשכו עד שעות הלילה.

"מוחמד עבד א-רחמן, אתה השהיד שלנו", כתבו הפעילים בדף הפייסבוק של תנועת "צעירים למען שינוי", שבו חברים יותר מ-16,000 איש הקוראים לסיום שלטונו של הנשיא עומאר אל-באשיר. "העם בסודן לא ישתוק יותר", נכתב בעמוד. "הגיע הזמן לדרוש זכויות, ולקחת מה שמגיע לנו בדרכים מקובלות וללא צורך באלימות".

פעילים בארגון אופוזיציה אחר, "תנועת השחרור העממית", מסרו כי "מקורות רפואיים" אישרו להם שעבד א-רחמן, סטודנט באוניברסיטת אודרמן אהלייה, מת מפצעיו בשעות הלילה בבית החולים, ונקבר בתוך זמן קצר.

המשטרה הסודנית השתמשה באלות ובגז מדמיע כדי לפזר אתמול את אלפי המפגינים, שקראו להפלת השלטון בכמה אוניברסיטאות בבירה חרטום, בהשראת ההפיכה בטוניסיה והמחאה הנרחבת במצרים. בעקבות זאת, סגורות כעת האוניברסיטאות בעיר עד להודעה חדשה. אתמול דווח גם על מעצרים רבים בין המפגינים, בהם בנו של עורך העיתון המצרכזי "אל-ווטן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully