וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים להפסיק לעשן? עכשיו זה מדעי: הכל בראש

חוקרים גילו כי באמצעות סריקת MRI מוחית בעת צפייה בתשדירים למען הפסקת עישון, ניתן לנבא את סיכויי הצלחת הגמילה. השלב הבא: שימוש בשיטה כדי לגלות אילו תשדירים הם היעילים ביותר

מנסים להפסיק לעשן? הייתם רוצים לדעת מה סיכויי ההצלחה שלכם? ייתכן שטכנולוגיה חדשה תוכל לסייע בידכם. חוקרים אמריקאים טוענים כי הצליחו לפתח שיטה לנבא סיכויי הצלחה של הפסקת עישון, הנעזרת בסריקת MRI למוח. המחקר שנערך בנושא פורסם היום (שני) בכתב העת המדעי Health Paschology.

בשלב זה נערך המחקר על קבוצה קטנה, של 28 מעשנים "כבדים" שהצטרפו לתוכנית גמילה מעישון. הם התבקשו לצפות בסדרת תשדירי שירות המעודדים הפסקת עישון, בעוד המערכת המגנטית סורקת את מוחם. כאמצעי ביקורת, ביקשו לאחר כל תשדיר משתתפי הניסוי לדרג עד כמה הוא השפיע על כוונתם להפסיק לעשן, האם הגביר את בטחונם ביכולתם להפסיק, ועד כמה הם "התחברו" למסר שהופיע בו.

הממצאים העלו כי אלו שבזמן התשדירים הובחנה אצלם פעילות בחלק התחתי של הקורטקס (קליפת המוח) הקדמי, "קשורים בצורה מובהקת להפסקת עישון" - זאת, על פי ההתפתחויות העתידיות, וללא קשר לתשובותיהם לשאלות לאחר הצפייה בתשדירים.

עורכת המחקר הראשית היא חוקרת המוח אמילי פאלק מאוניברסיטת מישיגן, אם כי הניסויים עצמם נערכו באוניברסיטת UCLA בקליפורניה. "מה שמרגש במיוחד", הסבירה פאלק, "הוא שמצפייה בפעילות המוחית של האנשים שצפו בתשדירים, אנחנו מכפילים את יכולתנו לנבא ביעילות את סיכויי ההצלחה של הגמילה, לעומת סיכויינו אם היינו מתבססים רק על התשובות שסיפקו לשאלות".

לדבריה, בשלב הבא במחקר, ינסו לברר אילו מסרים הם היעילים ביותר לעידוד הפסקת עישון, באמצעות בחינת תגובותיהם המוחיות של הצופים בתשדירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully