וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: מובארק הורה לפתוח במו"מ עם האופוזיציה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.1.2011 / 11:14

נשיא מצרים חוסני מובארק הורה לראש הממשלה הנכנס אחמד שפיק לפתוח במשא ומתן עם מפלגות האופוזיציה בראשות ראש סבא"א לשעבר מוחמד אל-בראדעי. המפגינים קוראים ל"צעדת מיליונים"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק קריינות: אביב אברמוביץ'*

נשיא מצרים חוסני מובארק הורה הבוקר (שני) לראש הממשלה הנכנס, אחמד שפיק, לפתוח במשא ומתן עם ראשי האופוזיציה על הרפורמות השלטוניות והכלכליות במדינה. המשא ומתן בין האופוזיציה לממשלת מצרים צפוי להיפתח ככל הנראה בימים הקרובים, כשאת האופוזיציה תייצג משלחת בראשות ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לשעבר, ד"ר מוחמד אל-בראדעי.

הפגנות במצרים, ינואר 2011. Khalil Hamra, AP
המשא ומתן בין האופוזיציה לממשלת מצרים צפוי להיפתח ככל הנראה בימים הקרובים. מפגין בקהיר/AP, Khalil Hamra

במקביל, המפגינים קוראים לקיים שביתה כללית במדינה ומארגני הפגנות המחאה במצרים אף קראו הבוקר לציבור המצרי להשתתף מחר "בתהלוכת המיליונים" במרכז קהיר, בקריאה לנשיא חוסני מובארק להתפטר מתפקידו. בתנועת המחאה "6 באפריל" אמרו כי הם מתכוונים להצעיד מחר יותר ממיליון איש ברחובות קהיר, לציון היום השביעי של המחאה.

מוקדם יותר, ביקש מובארק משפיק "לקדם רפורמות פוליטיות במצרים. הנשיא פנה לראש הממשלה ואמר: "אני דורש ממך להשיב את אמון העם בכלכלה. אני מאמין שיש לך היכולת לקדם את הרפורמות הכלכליות במדינה, אשר מהוות את הגורם המרכזי לסבלו של העם".

בתום פגישה בת שעה וחצי שקיים עם שפיק, בה השתתף גם סגן הנשיא החדש עומאר סלימאן, הגדיר הנשיא לראש הממשלה את הנושאים הנוספים שעומדים בראש סדר העדיפויות. סוכנות הידיעות המצרית הרשמית דיווחה שמובארק אמר לשפיק כי "יש לצמצם את האבטלה, להוסיף מקומות עבודה ולהיאבק בשחיתות על כל פניה".

מנהיג האופוזיציה אל-בראדעי פנה אתמול למפגינים ואמר: "לקחתם בחזרה את זכויותיכם, המהלך שהתחלנו כאן הוא בלתי הפיך. יש לנו דרישה עיקרית אחת: סוף המשטר והתחלתו של שלב חדש, של מצרים חדשה. אני קד קידת כבוד בפני העם המצרי. אני מבקש מכם סבלנות, השינוי מגיע בימים הקרובים. אני מבקש מכם להתאזר בסבלנות. כוחנו בכמות שלנו, אנחנו בדרך הנכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully