וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות במצרים: העוצר הוסר, המפגינים מתכננים לשבות

העוצר שהוטל על ערים מרכזיות במצרים הוסר, וכעת מתכננים המפגינים שביתה כללית. דיווחים על קרבות ירי בין בוזזים לאנשים שמגנים על רכושם. לפי דיווח אחד, 4 נהרגו מירי מתוך אמבולנס

מפגינים בקהיר בזמן תפילה. רויטרס
הבוקר התמקמו חלק מהמפגינים במרכז קהיר ונשבעו להישאר שם עד להפלת המשטר/רויטרס

במצרים נערכים ליום נוסף של הפגנות. העוצר שהוטל על הערים המרכזיות במדינה נוכח המהומות הפוקדות את המדינה בשבעת הימים האחרונים הוסר בשעות הבוקר (שני). המפגינים התגודדו במשך הלילה בכיכר א-תחריר שבמרכז קהיר ונשבעו כי לא יעזבו את המקום עד למפלת הנשיא, חוסני מובארק. הצבא המצרי חסם הבוקר את הגישה לכיכר, כך עולה מדיווח ברשת BBC. כמו כן נמסר כי כוחות המשטרה והצבא פרוסים ברחובות, כאשר הם מתוגברים במספר רב של טנקים. המערכת הבנקאית נותרה סגורה גם היום.

המפגינים קוראים לקיים שביתה כללית במדינה ומארגני הפגנות המחאה במצרים אף קראו הבוקר לציבור המצרי להשתתף מחר "בתהלוכת המיליונים" במרכז קהיר, בקריאה לנשיא חוסני מובארק להתפטר מתפקידו. בתנועת המחאה "6 באפריל" אמרו כי הם מתכוונים להצעיד מחר יותר ממיליון איש ברחובות קהיר, לציון היום השביעי של המחאה.

העיתון "אל-קודס אל-ערבי", היוצא לאור בלונדון, דיווח כי מספר עדי ראיה סיפרו שאמש נורו יריות אל עבר מפגינים בכיכר תחריר. עדי ראייה נוספים מסרו ל-BBC בערבית כי נשמעו יריות גם באזורים אחרים בקהיר. כתב הרשת הבריטית אף דיווח כי היה עד לקרב יריות בין בוזזים לאנשים שניסו להגן על רכושם מפניהם.

במקרה נוסף, דווח כי אלמונים ירו מתוך אמבולנס גנוב אל עבר כוחות משמר הנשיאות. לפי חלק מהדיווחים, ארבעה בני אדם נהרגו בתקרית, אולם הדיווח לא אושר על ידי שום גורם.

מהומות במצרים. Ben Curtis, AP
מובארק שיגר מסר פייסני, אך האריך את שעות העוצר/AP, Ben Curtis

במקביל להפגנות, נמשכים המאמצים של הנשיא חוסני מובארק להרגיע את הרוחות. מובארק ביקש הלילה מראש הממשלה הנכנס, אחמד שפיק, "לקדם רפורמות פוליטיות במצרים" וכן להרגיע את המפגינים. מובארק פנה לראש הממשלה: "אני דורש ממך להשיב את אמון העם בכלכלה. אני מאמין שיש לך היכולת לקדם את הרפורמות הכלכליות במדינה, אשר מהוות את הגורם המרכזי לסבלו של העם", אמר.

למרות הצעדים הפייסניים, מובארק לא משחרר את הרסן מול ההמונים, ואמש בשעות הערב הודיעו הרשויות כי העוצר ברחובות הערים יוארך היום בשעה - מהשעה 15:00 אחר הצהריים ועד השעה 8:00 בבוקר. כמו כן, משטרת מצרים חזרה לסייר ברחובות הערים, לאחר יומיים בהן הוחלפה בידי כוחות הצבא שניסו להשתלט על ההמון הזועם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully