וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק לראש ממשלתו הנכנס: "השב את אמון העם"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים, מערכת וואלה! חדשות

31.1.2011 / 0:59

בעוד ההמונים ממשיכים לשטוף את רחובות מצרים, ביקש הנשיא מובארק מראש הממשלה הנכנס לקדם רפורמות פוליטית במקביל, הודיעו הרשויות במדינה כי העוצר ברחובות יוארך בשעה

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

המקל והגזר: נשיא מצרים מנסה לכבות את הלהבות המזעזעות את שלטונו זה שישה ימים על ידי היענות לדרישות המפגינים מחד, והמשך העוצר ודיכוי ההפגנות מאידך. הלילה (שני) ביקש הנשיא חוסני מובארק מראש הממשלה הנכנס, אחמד שפיק, "לקדם רפורמות פוליטיות במצרים". מובארק פנה לראש הממשלה: "אני דורש ממך להשיב את אמון העם בכלכלה. אני מאמין שיש לך היכולת לקדם את הרפורמות הכלכליות במדינה, אשר מהוות את הגורם המרכזי לסבלו של העם", אמר.

מובארק הציב בראש סדר העדיפויות של ממשלתו את השבת "השקט והיציבות למצרים". בתום פגישה בת שעה וחצי שקיים עם שפיק, בה השתתף גם סגן הנשיא החדש עומאר סלימאן, הגדיר הנשיא לראש הממשלה את הנושאים הנוספים שעומדים בראש סדר העדיפויות. סוכנות הידיעות המצרית הרשמית דיווחה שמובארק אמר לשפיק כי "יש לצמצם את האבטלה, להוסיף מקומות עבודה ולהיאבק בשחיתות על כל פניה".

נשיא מצרים חוסני מובארק וסגנו החדש עומאר סולימאן בישיבה עם ראשי הצבא. רויטרס
"להיאבק באבטלה". מובארק עם סלימאן בישיבה הערב/רויטרס

למרות הצעדים הפייסניים, מובארק לא משחרר את הרסן מול ההמונים, ואמש בשעות הערב הודיעו הרשויות כי העוצר ברחובות הערים יוארך היום בשעה - מהשעה 15:00 אחר הצהריים ועד השעה 8:00 בבוקר. כמו כן, משטרת מצרים חזרה לסייר ברחובות הערים, לאחר יומיים בהן הוחלפה בידי כוחות הצבא שניסו להשתלט על ההמון הזועם.

כחלק ממגמת ההיענות לדרישות המפגינים, הודיע אמש יו"ר הפרלמנט המצרי, פתחי סרור, כי הפרלמנט יכבד כל החלטה משפטית הנוגעת לתוצאות הבחירות לפרלמנט שנערכו לפני כחודשיים. לדבריו, "נבצע את התיקונים הנדרשים" אם נצטרך. עוד אמר סרור, כי "עולים עוד ועוד קולות הקוראים לפזר את הפרלמנט. הנושא הזה עכשיו נחקר על ידי בית המשפט לערעורים". הוא הוסיף והבהיר כי מוטב שהפרלמנט "יקבל את התיקונים בתוצאות הבחירות מאשר שירדפו אותו ספקות".

מפגינים וכוחות צבא בכיכר תחריר במרכז קהיר. רויטרס
העוצר ברחובות הערים יוארך מחר בשעה/רויטרס

אמש, ביום השישי להפגנות במצרים, ניסו טנקים להיכנס לכיכר "תחריר" בקהיר, אך המפגינים חסמו את דרכם בשעה שמטוסי קרב ומסוקים חגו מעל. עד כה, נהרגו לפחות 100 בני אדם, ואלפים נפצעו במהומות. בקהיר הקימו התושבים קבוצות חמושות כדי להגן על רכושם מפני בוזזים, וברחבי המדינה מתרבים הדיווחים על בריחת אסירים מבתי כלא.

(עדכון ראשון: 21:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully