וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל-בראדעי: המהלך שהתחלנו הוא בלתי הפיך

אחרי שארגוני האופוזיציה התאחדו מאחוריו, נאם מזכ"ל סבא"א לשעבר בפני הרבבות בכיכר תחריר בקהיר, הקוראים להפלת שלטון מובארק ואמר: "לקחתם בחזרה את זכויותיכם"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

ד"ר מוחמד אל-בראדעי, מנהיג האופוזיציה במצרים, נמצא הערב (ראשון) בכיכר תחריר שבמרכז קהיר, שם הוא נואם בפני הקהל ההולך וגדל, ומונה כבר עשרות אלפי בני אדם, ביום השישי הרצוף של הפגנות מחאה נגד השלטון. אל-בראדעי אמר למפגינים כי את מה שהתחילו במצרים לא ניתן להשיב לאחור.

ד"ר מוחמד אל-בראדעי, מנהיג האופוזיציה במצרים, עם המפגינים בכיכר תחריר שבמרכז קהיר. רויטרס
"יש לנו דרישה עיקרית אחת: סוף המשטר והתחלתו של שלב חדש, של מצרים חדשה". מוחמד אל בראדעי בכיכר בקהיר/רויטרס

"לקחתם בחזרה את זכויותיכם, המהלך שהתחלנו כאן הוא בלתי הפיך", אמר אל-בראדעי למפגינים, "יש לנו דרישה עיקרית אחת: סוף המשטר והתחלתו של שלב חדש, של מצרים חדשה. אני קד קידת כבוד בפני העם המצרי. אני מבקש מכם סבלנות, השינוי מגיע בימים הקרובים. אני מבקש מכם להתאזר בסבלנות. כוחנו בכמות שלנו, אנחנו בדרך הנכונה".

מוקדם יותר התראיין אל-בראדעי לרשת CNN, וחידד עוד יותר את דרישתו להדחת הנשיא מובארק: "המסר שעולה מכל אדם במצרים הוא שמובארק צריך לעזוב עוד היום, ושהצעד ילווה במעבר חלק לממשלת אחדות לאומית שתיישם את כל הצעדים כך שיתקיימו בחירות חופשיות והוגנות במצרים". עוד הוסיף כי מדיניות ארצות הברית כלפי הנעשה במצרים "פוגעת באמינותה".

מפגינים וכוחות צבא בכיכר תחריר במרכז קהיר. רויטרס
כיכר תחריר בקהיר, הערב/רויטרס

בתוך כך, קואליציית ארגוני המחאה במצרים, העומדת מאחורי ההפגנות בימים האחרונים ברחבי המדינה, החליטה היום לגבש משלחת בראשות אל-בראדעי, שתישא ותיתן עם השלטונות. הקואליציה, המאגדת תחתיה תנועות מחאה ומפלגות אופוזיציה שונות, הודיעה כי היא מייפה את כוחו של אל-בראדעי "להקים ממשלת חירום".

היום הודיע גם אחד מארגוני האופוזיציה המשמעותיים ביותר - האחים המוסלמים - כי הוא תומך באל-בראדעי כנציג הנאמן של הציבור מול השלטון. בראיון לרשת "אל-ג'זירה" אמר בכיר הארגון, עיסאם אל-עריאן, כי "הקבוצות הפוליטיות השונות תומכות במשא ומתן בין אל-בראדעי למשטר".

אל-בראדעי שב ביום חמישי בלילה לקהיר אחרי שנים שחי בווינה, וכבר הצהיר כי יהיה מוכן לקבל עליו את ראשות הממשלה באופן זמני, "אם זה מה שהעם ירצה". הוא עצמו אינו משתייך לשום מפלגה פוליטית במצרים. יחד עם זאת, רבים רואים בו מועמד מרכזי לתפקיד הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully