וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכנסת באילת: "ההסתננות מדאיגה משחשבנו"

ועדת הפנים של הכנסת הגיעה לאילת להתרשם ממצוקת המסתננים בעיר. יו"ר הוועדה, ח"כ דוד אזואלי: "הבעיה חמורה משחשבנו. על משרד הפנים לקבוע מי פליט ומי מהגר עבודה"

ועדת הפנים של הכנסת, בראשות חבר הכנסת דוד אזולאי (ש"ס) ביקרה היום (ראשון) באילת כדי לבחון מקרוב את תופעת ההסתננות. חברי הועדה הביעו דאגה מהיקף התופעה, ואזולאי אמר כי "אנו מסיימים את הסיור מודאגים יותר משהתחלנו אותו".

הח"כים נפגשו עם ראש העירייה מאיר יצחק הלוי, שסקר את ממדי התופעה והשלכותיה הדמוגרפיות על אילת. ראש מנהל אכיפה וזרים ברשות ההגירה דיווח בפגישה כי בהתאם להנחיית ראש הממשלה נגד העסקת מסתננים, נמסרה הנחייה לבתי המלון להיערך עם עובדים ישראליים. הוא ציין כי האכיפה תחל עם הקמת מרכז השהייה, שיאפשר לבדוק את מעמד המסתננים.

חברי הכנסת הביעו דאגה מכך שאין מדיניות בכל הקשור למסתננים בגבול הדרומי. "הממשלה עוצמת עיניים ומובילה אותנו לתהום" אמר ח"כ דב חנין. חברת הכנסת פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) הוסיפה ואמרה כי "אנו הולכים לאבד את הרוב היהודי במדינתנו". יו"ר הועדה דוד אזולאי הביעה חשש מכך שאין אומדן למספר המדויק של המסתננים, וכן מהעובדה כי עד היום הוגשו רק ארבעה כתבי אישום כנגד רשתות מבריחים.

לבסוף אמר אזולאי כי "הוועדה פונה למשרד הפנים בבקשה לבדוק את מעמדם של המסתננים: מי מוגדר כמהגר עבודה ומי כפליט. עוד פונה הועדה לראש הממשלה ולשר האוצר להקצות משאבים לעיריית אילת, כדי להתמודד עם מספר המסתננים הגדול בעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully