וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות במצרים - עשרות אלפים בקהיר: "אווירה חגיגית"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.1.2011 / 16:17

ההמונים מפרים את העוצר שנכנס שוב לתוקף: "לא נעזוב עד שמובארק יעזוב". הצבא עדיין לא מתערב, אך מטוסי אף-16 חגים מעל המפגינים בכיכר תחריר. דיווח: מספר העצורים עד כה - 3,113

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

מספר המפגינים בכיכר תחריר שבמרכז קהיר הולך וגדל, ובשעות אחר-הצהריים (ראשון) הוא הגיע שוב לעשרות אלפים - כך דיווחה רשת אל-ג'זירה, ביום השישי למהומות במדינה. זאת, למרות שב-16:00 נכנס שוב לתוקפו העוצר הצבאי, שהציבור לא נענה לו גם ביומיים הקודמים. "לא נעזוב עד שמובארק יעזוב", קוראים המפגינים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מפגינים בקהיר, הבוקר. Tara Todra Whitehill, AP
מפגינין בכיכר תחריר, היום/AP, Tara Todra Whitehill

ההמונים ממשיכים לקרוא קריאות להדחת הנשיא מובארק, ולהניף שלטים נגד השלטון ונגד "האלימות והטרור" של המשטרה - בהמשך לדיווחים לפיהם שוטרים עומדים מאחורי רבים ממעשי הביזה בעיר.

כוחות הצבא הפרושים בעיר אינם מתערבים בנעשה, וממשיכים להתמקד בשמירה על מוסדות השלטון. היום נוספה נוכחות צבאית נוספת במקום: מטוסי קרב מסוג אף-16 החלו לחוג מעל המפגינים בעיר.

מפגינים בקהיר, הבוקר. Tara Todra Whitehill, AP
כיכר תחריר, היום בצהריים/AP, Tara Todra Whitehill

המפגינים דורשים: "שמובארק יכיר באחריותו להרס המדינה"

המפגינים בכיכר תלו שלט גדול ועליו רשימה של דרישותיהם: על מובארק להתפטר ו"לקבל אחריות על הרס המדינה", על שר הפנים לעמוד לדין, יש לבטל את חוקי החירום, לפזר את הפרלמנט ולהקים ממשלת מעבר.

"יש כאן אווירה חגיגית", סיפר בצהריים ל"גרדיאן" פאטמה מורייף מארגון Human Rights Watch. "יש כאן משפחות, הרבה ילדים ונשים, עם ובלי רעלות. זה מראה שהאנשים מרגישם בטוחים".

דיווח נוסף שמגיע היום ממצרים נוגע למספר העצורים במהומות: רשת אל-ערבייה דיווחה בצהריים כי כוחות הביטחון הצליחו לעצור עד כה 3,113 "אסירים נמלטים ומפרי סדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully