וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן התחייבה: ילדים לא ישמשו כעבדי מין

היום ייחתם הסכם בין המדינה לאו"ם, בו תתחייב להפסיק לגייס קטינים למשטרה, ולהילחם במנהג המקובל הנקרא "באצ'ה באזי", שבמסגרתו מחזיקים מפקדים בכירים במאות ילדים לשם שעשוע מיני

אפגניסטן צפויה לחתום היום (ראשון) הסכם עם האו"ם, שבו תתחייב להפסיק את גיוסם של ילדים למשטרה, ותטיל איסור על המנהג המקובל להשתמש בילדים כ"עבדי מין" בשירותם של מפקדים בכירים בצבא. כך פירסם הבוקר (ראשון) ה"ניו יורק טיימס", המתבסס על דיווחי גורמים רשמיים, הן באו"ם והן באפגניסטן, לפיהם היום צפויה להגיע לבירה קאבול ראדהיקה קומרסוואמי, נציבת האו"ם המיוחדת לנושא ילדים באזורי סכסוך, כדי לחתום על ההסכם.

לפי הדיווח, הלחץ הבינלאומי על אפגניסטן להגדיל את כוח המשטרה שלה הוביל בתקופה האחרונה לגיוס נרחב של קטינים לשירותה. הדבר עורר ביקורת רבה באו"ם, שהוסיף את המשטרה במדינה ל"רשימה השחורה" של ארגונים במדינות שונות העושים שימוש בחיילים-ילדים - הכוללת בין היתר מיליציות בקונגו ובאוגנדה, ואף את ארגון הטליבן האפגני. באו"ם מאמינים כי מאות ילדים גוייסו למשטרה באפגניסטן בחודשים האחרונים, באמצעות תיעוד מזויף ומתן שוחד. בכוחות נאט"ו הפועלים במדינה מודעים לבעיה כבר זמן מה, וחיילי הברית אף הונחו לנסות ולאתר כאלו ילדים.

לצד ההחלטה לפעול בעניין זה, ממשלת אפגניסטן גם תכיר לראשונה בבעיה של אונס ילדים. באפגניסטן נהוגה מסורת הקרויה "באצ'ה באזי" ("ילד משחק"), שבמסגרתו נוהגים להלביש ילדים צעירים, מגיל תשע, בבגדי ילדה, מאלצים אותם לרקוד ולבסוף מוכרים אותם לצורכי זנות למרבה במחיר. מפקדים בכירים רבים בצבא ובמשטרה מחזיקים בילדים כאלו לצורכי מין.

ילד בשוק בקאבול בירת אפגניסטן. Altaf Qadri, AP
ילד בשוק בבירה בקאבול, החודש/AP, Altaf Qadri

כעת מתחייבת הממשלה לפעול להפסקתו של מנהג זה, המוכר במרכז אסיה זה כ-300 שנה, והתפשט מאוד באפגניסטן בשנים האחרונות. בין היתר, ידוע לשמצה גול אגא שירזאי, לשעבר מושל מחוז קנדהר וכיום מושל מחוז נאנגרהר ובעל ברית קרוב של האמריקאים, שנראה לעתים קרובות בציבור כשאליו נלווים נערים צעירים ומאופרים בכבדות. הוא אמנם הכחיש כי מדובר ב"באצ'ה באזי", אך באו"ם התקשו לקבל זאת. "התעללות בילדים באפגניסטן היא דאגה גדולה שלנו", אמרה קומרסוואמי באפריל האחרון. "האווירה הכללית לפיה ניתן להתחמק מעונש, יחד עם הוואקום בשלטון החוק, יצרו מצב של חוסר דיווח על התעללות בילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully