וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים בקהיר שומרים מבוזזים: "במקום המשטרה"

אחרי יומיים של כאוס, מעשי ונדליזם וביזה, מתארגנים תושבי מצרים להגן על הרכוש. אלפי צעירים התייצבו ברחובות עם אלות, סכינים ומה שבא ליד: "הקהילה משתפת פעולה כדי להגן על עצמה"

בעוד דיווחים על מעשי ונדליזם וביזה מערי מצרים ממשיכים לזרום, היום (ראשון) מדווח גם על אלפי אזרחים שמתארגנים בקבוצות "משמר אזרחי" מאולתרות, חמושים בנשק קר ואף בנשק חם, במטרה להגן על רכושם מהבוזזים, כשהם מסתובבים בבירה בכנופיות רכובות על אופנועים.

עובדי מרכז קניות בקהיר מגנים עליו מבוזזים עם מוטות. Lefteris Pitarakis, AP
עובדי מרכז קניות בקהיר, חמושים במוטות, הבוקר בכניסה אליו/AP, Lefteris Pitarakis

הצורך התעורר לאחר שהמשטרה הפקירה את הרחובות לנוכח חוסר יכולתה להתמודד עם ההפגנות ההמוניות, ואילו כוחות הצבא שהוצבו ברחובות במקומה עסוקים רק בשמירה על מוסדות השלטון. אזרחים רבים עמדו ביומיים האחרונים בפני הברירה - האם לצאת להפגין, או להישאר לשמור על הבית.

"זה נראה כאילו כל כיכר ורחוב בקהיר נכבשו בידי הקהילות", אמר לרשת CNN אחמד רחאב מהמועצה לקשרי מצרים-ארה"ב. אנשים צועדים ברחובות, חמושים באלות בייסבול ובסכינים. לא ישנו פה בלילה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עשן עולה ממרכז קניות שנבזז והוצת בקהיר. Amr Nabil, AP
עשן עולה מקניון שנבזז בקהיר, הבוקר/AP, Amr Nabil

לפי הדיווחים, לאחר שבתחילה התרכזו הבוזזים בשכונות העשירות, כעת הם כבר פושטים על העיר כולה, ומרוקנים בנקים, סופרמרקטים מרכזים מסחריים, חנויות וגם בתים פרטיים. "יש בריונים בכל מקום, ששודדים את החנויות שלנו", סיפר בעל החנות סאלח סאלם לרשת סקיי ניוז. "היות שהממשלה לא עושה דבר, אנחנו שולחים את הבנים שלנו כדי שישמשו כמגן אנושי נגד הפושעים".

"אין משטרה בשום מקום", הוסיפה גדיר, רוכלת בשוק בצפון הבירה. "צעירים מהשכונות עומדים מחוץ לחנויות ומגנים עליהן עם מקלות וסכינים. הקהילה עובדת בשיתוף פעולה כדי להגן על עצמה".

גם בין אלפי המפגינים מבינים שמעשי הביזה מתחילים לפגוע בהישגי המחאה העממית, ורבים מהם פנו ביומיים האחרונים לכוחות הצבא וביקשו מהם לסייע בהגנה על הרכוש. ברבות מההפגנות נשמעו קריאות "לא לביזה, לא להרס".

תושב קהיר חמוש בסכין מגן על החנות שלו מפני בוזזים. רויטרס
בעל חנות חמוש בסכין מגן על חנותו, הבוקר בקהיר/רויטרס
בנק שנבזז בקהיר. Lefteris Pitarakis, AP
בנק שנבזז בקהיר/AP, Lefteris Pitarakis
חלון שבור של מרכז קניות שנבזז והוצת בקהיר. Amr Nabil, AP
מבט מתוך מרכז קניות שנבזז בקהיר/AP, Amr Nabil

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully