וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרס מצרי: פורעים פגעו במומיות במוזיאון בקהיר

מספר מפגינים מצרים הצליחו לחדור למוזיאון הלאומי בקהיר ובזזו מספר עתיקות. בנוסף, השחיתו הפורעים פסלים עתיקים ומומיות, בהן של תות ענח אמון

השפעה נוספת של המהומות במצרים על ההיסטוריה: מפגינים במצרים בזזו אמש (שבת) חלק מאוצרות האומנות הנמצאים במוזיאון הלאומי בקהיר, אשר מציג בין היתר פסלים של המלך המצרי תות ענח אמון ואוצרות מקברו, כמו למשל מסכת זהב בת 3,300 שנים בדמות המלך.

ראש רשות העתיקות במצרים, זאהי חוואס, אמר כי מספר מפגינים הצליחו להסתנן לתוך המוזיאון הלאומי בכיכר א-תחריר שבקהיר והצליחו לבזוז מספר עתיקות. בראיון לטלוויזיה הממלכתית במדינה סיפר חוואס כי המפגינים הציתו עשן כבד ובחסותו הם פרצו למוזיאון, מצדו המערבי. "הם שברו מספר ארונות תצוגה וגנבו פסלים וחלקים של מומיות". מהדיווחים עלה כי אחד מפסליו של ענח אמון נחבל ו-3 מרגליו נשברו. כמו כן, כפות רגליו של פסל אחר נשברו אף הן. שתי מומיות פרעוניות נלקחו מחוץ לארונותיהם ונחרבו במהלך המהומות.

חייל שומר על העתיקות במוזיאון הלאומי של מצרים בקהיר. AP
חייל מאבטח את המוזיאון הלאומי בקהיר, אתמול/AP

גורמי הביטחון עצרו את הבוזזים והשיבו את הרכוש הגנוב. בנוסף האוספים הועברו למקום בטוח מחשש לתקריות נוספות. למרות זאת, המוזיאון נתון עדיין תחת סכנה, למרות האבטחה והשומרים המקיפים אותו. "הפחד שלי הוא שיהיה גם נזק לבניין עצמו", סיפר חוואס, בעודו צופה בדיווחים על המתרחש.

לאחר הנזק שעליו דווח, ישנה כעת מודעות גבוהה בממשלה ופיקוח על העניין הרגיש. במוזיאון מברכים על הפיקוח ומודעים לכך שהכאוס במדינה יכול היה בקלות ליצור נזק גדול יותר- כפי שאירע למשל במוזיאון הלאומי של בגדד בשנת 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully