וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב ידעה על תכנון ההתקוממות במצרים

לפי דיווח בעיתון "דיילי טלגרף", הממשל האמריקאי ידע כבר לפני שלוש שנים שגורמי אופוזיציה במצרים מתכננים התקוממות במהלך שנת 2011, אך שמר על כך בסוד מהממשל בקהיר

צעיר מצרי שהשתתף בכנס אקטיביסטים בניו יורק ב-2008, סיפר לאחר שובו לשגרירות ארה"ב במצרים כי גורמי אופוזיציה שונים במדינה גיבשו תכנית להפיל את משטרו של חוסני מובארק במהלך שנת 2011. כך דווח הלילה (ראשון) באתר העיתון הבריטי "דיילי טלגרף". על פי הדיווח, המסתמך על מסמך מהשגרירות האמריקאית, סייעו אנשי השגרירות לצעיר לשמור על זהותו בסוד והסתירו את המידע מהרשויות המצריות. באתר נטען, כי הצעיר נעצר על ידי המשטרה המצרית בהקשר למהומות האחרונות.

מהומות במצרים. Ben Curtis, AP
עשרות אלפי מפגינים עדיין נמצאים הלילה ברחובות קהיר/AP, Ben Curtis

על פי המסמך, נפגש הצעיר בניו יורק עם אקטיביסטים מרחבי העולם וסיפר להם על המהלך. לדבריו, אקטיביסטים רבים הביעו תמיכה ברעיון ואף הציעו לארגן הפגנות תמיכה במדינותיהם במקביל לפעולות במצרים. עוד סיפר הצעיר כי נפגש עם בכירים בממשל האמריקאי ותיאר פגישות אלה כחיוביות. הצעיר סיפר כי ניסה לשכנע את הבכירים איתם נפגש להתייחס למשטרו של מובארק כפי שהתייחסה ארצות הברית למשטרו של נשיא זימבבואה רוברט מוגבה ולהקפיא חשבונות זרים של אנשי הממשל המצרי במדינותיהם. לפי הדיווח ב"דיילי טלגרף", דיפלומטים אמריקאים נהגו להיפגש בקביעות עם גורמי אופוזיציה מצרים.

עשרות אלפי מפגינים עדיין נמצאים הלילה ברחובות קהיר, למרות העוצר הכללי שהוכרז בבירה, בנוסף לסואץ ולאלכסנדריה. המפגינים אמנם אינם מתעמתים עם כוחות הצבא הפרושים ברחובות, אולם ישנם דיווחים על מעשי ביזה, מכיוון שהמשטרה הפסיקה להגן על תושבי העיר ברגע שהצבא השתלט על קהיר. בתוך כך, נמשכים הדיווחים על הרוגים בעימותים בין כוחות הביטחון למפגינים. רשת אל-ערביה דיווחה, כי 17 מפגינים נהרגו ועשרות נוספים נפצעו בניסיון פריצה לשתי תחנות משטרה במחוז בני סוויף, מדרום לקהיר. גורמים רפואיים דיווחו מוקדם יותר, כי עד כה נהרגו מאז פרוץ המהומות 74 בני אדם, מהם לפחות עשרה שוטרים, אך לפי דיווחים אחרים המספרים אף מגיעים ליותר מ-100 הרוגים. עוד נמסר כי מניין ההרוגים צפוי לעלות עם הגעת גופות נוספות לבתי החולים, וכי לפחות 750 שוטרים ו-1,500 אזרחים נפצעו במהומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully