וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: תומכים בזכות העם במצרים להפגין

נשיא ארה"ב התייחס למהומות במצרים ואמר כי שוחח עם מובארק והבהיר לו את עמדת ארה"ב בעניין זכותו של העם המצרי להפגין. עם זאת, הוא קרא למפגינים לנהוג באיפוק

נשיא ארה"ב ברק אובמה בטקס לזכר ההרוגים בתקרית הירי באריזונה. רויטרס
"להפוך את הרגע הזה לרגע של הבטחה". אובמה/רויטרס

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, התייחס הלילה (שבת) למהומות במצרים. אובמה קרא למפגינים ולרשויות במצרים לנהוג באיפוק ולהימנע מאלימות. הוא הדגיש כי ארצו תומכת בזכותו של העם המצרי להשמיע את קולו, ובשאיפותיו לעתיד טוב יותר.

אובמה סיפר כי שוחח עם מובארק בטלפון והפציר בו לערוך שינויים בממשלתו. לדבריו, "מה שנחוץ הם צעדים קונקרטיים לקידום זכויות העם המצרי". עוד אמר הנשיא האמריקאי כי הממשל בוושינגטון עוקב בדריכות אחר האירועים במצרים, וכי "דאגתנו הראשונה היא למנוע פגיעות בנפש".

הפגנות במצרים. AP
"למנוע אבידות בנפש"/AP

"ימים קשים לפנינו"

"יש להפוך את הרגע הזה של חוסר יציבות לרגע של הבטחה", אמר אובמה. הוא פנה למפגינים במצרים ואמר כי "אלימות והרס לא יובילו לרפורמות שאתם מבקשים". הוא סיכם לבסוף ואמר כי "צפויים לנו ימים קשים, אך נמשיך לעמוד לצד העם המצרי בדרכו לעתיד חופשי ומלא תקווה".

מוקדם יותר הלילה נאם נשיא מצרים חוסני מובארק והתייחס למהומות בארצו, במהלכן נהרגו היום לפחות 18 בני אדם. מובארק אמר כי דרש ממשלתו להתפטר, וכי מחר יורה על הקמת ממשלה חדשה. הוא הוסיף כי הוא פועל לקידום שאיפות העם במצרים, וכי ימשיך להגן על ארצו, כפי שהתחייב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully