וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: נשקול המשך הסיוע הכלכלי למצרים

דובר הבית הלבן רוברט גיבס אמר כי הנשיא אובמה עוד לא שוחח עם מובארק על המהומות המשתוללות בארצו, אך ציין כי ארה”ב תשקול את המשך הסיוע למצרים בהתאם להתפתחויות

הפגנות במצרים. רויטרס
"מצב נזיל ביותר"/רויטרס

דובר הבית הלבן רוברט גיבס התייחס הערב (שישי) במסיבת עיתונאים למהומות המשתוללות במצרים. לדברי גיבס, הנשיא אובמה עוד לא שוחח עם הנשיא המצרי חוסני מובארק, אולם גיבס ציין כי ארה"ב תשקול את המשך הסיוע הכלכלי למצרים בהתאם להתפתחויות.

לדברי גיבס, אובמה קיבל תדרוך מקיף לגבי האירועים במצרים. גיבס כינה את המצב במצרים "נזיל ביותר", והדגיש כי ארצו מאוד מודאגת מהאירועים. הוא קרא לצדדים להימנע מאלימות, והביע תמיכת בזכותו של העם המצרי להתארגן ולהפגין.

גיבס אמר כי "הממשל המצרי חייב להתייחס לדרישות העם, אלימות איננה הפתרון לבעיות במדינה". הוא הוסיף כי בוושינגטון ממשיכים לעקוב בדריכות אחר האירועים. כשנשאל על הקשר בין ההפיכה בטוניסיה למהומות במצרים, אמר: "מדובר בשתי מדינות שנמצאות במצב שונה מבחינת התפתחותן הפוליטית".

דובר הבית הלבן רוברט גיבס מודיע על פרישתו. רויטרס
"לא דומה לטוניסיה". גיבס/רויטרס

עוד אמר גיבס כי "העם במצרים צריך להיות זה שיפתור את המצב במדינה". הוא קרא למדינה לאפשר הפעלה חופשית של אמצעי התקשורת במדינה, לרבות האינטרנט ורשתות המדיה החברתית.

בהתייחסו לסיוע הכלכלי של ארצו למצרים, אמר גיבס כי הממשל יבחן מחדש את הסיוע למצרים בהתאם לאירועים במדינה ולתגובת שלטון מובארק למחאה ברחובות. היקף הסיוע האמריקאי למצרים נאמד בסכום של כמיליארד וחצי דולרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully