וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכסנדריה: כך הביס ההמון את המשטרה המצרית

לאחר מספר שעות של עימותים בין המפגינים והשוטרים באלכסנדריה שבמצרים, החליטו השוטרים להפסיק להתעמת ולאפשר את ההפגנות. עד ראייה סיפר: "כל הרחוב הראשי מלא עד לאן שאפשר לראות"

החלטת שלטונות מצרים להטיל עוצר על ערי מצרים ולערב את הצבא מול המפגינים, לאחר יום של הסלמה במהומות, מהווה הודאה בכשלונה של המשטרה להתמודד עם המחאה העממית הגואה. עדות מרשימה לכך ניתנה באירועי היום (שישי) באלכסנדריה, שם פשוט ויתרה המשטרה בשלב מסוים על נסיונותיה לבלום את המפגינים, למרות ההוראות לא לאפשר לאף הפגנה להתקיים. לפי כמה מהדיווחים, בסופם של העימותים נראו מפגינים לוחצים ידיים עם שוטרים ונותנים להם בקבוקי שתייה.

"אחרי התפילות, המפגינים יצאו מהמסגדים והחלו לקרוא ססמאות", תיאר פיטר בוקר מארגון Human rights watch בראיון ל"גרדיאן" שפורסם אחר הצהריים. "הם הרימו את ידיהם וקראו שוב ושוב 'בדרכי שלום'. הם הותקפו מיידיות על ידי שוטרים ברכב משוריין שירו גז מדמיע. מיד החלו עימותים עזים, שכללו זריקת אבנים. כ-200 שוטרים מול 1,000 מפגינים. כך זה נמשך כשעתיים, ואז הגיע קהל גדול הרבה יותר, מכיוון אחר. ניתן היה לראותם דחוסים למרחק של לפחות ארבעה בלוקים. המשטרה ניסתה לעצור אותם עם גז מדמיע וכדורי גומי, אבל הם היו מעטים מדי".

"ואז המשטרה פשוט נכנעה", הוסיף. "בערך בזמן תפילת הצהריים. המפגינים נתנו מים לשוטרים ודיברו איתם... עכשיו כשהולכים במרכז אלכסנדריה, כל הרחוב הראשי מלא עד לאן שאפשר לראות, אנשים צועקים סמסמאות נגד מובארק ובנו גמאל, מבקשים מנוספים להצטרף אליהם. נשים ברעלות, זקנים, ילדים. ראיתי אפילו עיוור שמובילים אותו. לא רואים אפילו שוטר אחד". מכל עבר נשמעה אותה קריאה: "האנשים רוצים להפיל את השלטון" - אותו המשפט שליווה את ההפיכה בטוניסיה.

"די ברור שהמשטרה לא יכולה להתמודד יותר עם ההמונים. יש יותר מדי הפגנות ביותר מדי מקומות. הסכנה הגדולה היא שמובארק יקרא לצבא", סיכם, זמן קצר לפני שהחשש אכן התאמת. "מה שמדהים זה שלמרות כל האלימות הזו של המשטרה, מפגינים עדיין משכנעים את עמיתיהם לא להגיב באלימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully