וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נצחון לרם עמנואל: יוכל לרוץ לראשות שיקגו

ראש סגל הבית הלבן לשעבר יוכל להתמודד לראשות עיר הולדתו לאחר שביהמ"ש העליון באילינוי קבע שמעולם לא ויתר על החיים בשיקגו. עמנואל נהנה מתמיכה של 44% מהתושבים, על פי הסקר האחרון

בית המשפט העליון שבמדינת אילינוי בארה"ב התיר הלילה (שישי) לראש סגל הבית הלבן לשעבר, רם עמנואל, להתמודד לראשות העיר שיקגו ובכך הפך החלטה של ערכאה נמוכה יותר שניתנה השבוע. מספר תושבים משיקגו עתרו נגד מועמדותו של עמנואל בטענה כי משרתו בבית הלבן של הנשיא אובמה פוסלת אותו מלרוץ לתפקיד. מנגד, עמנואל טען כי בכל מקרה התכוון לשוב לעירו לאחר סיום התפקיד בוושינגטון.

"מדובר במצב בו לא זו בלבד שהמועמד העיד כי לא התכוון לוותר על התושבות בשיקגו, מעשיו תומכים בכך בצורה מלאה", כתב הרכב שבעת השופטים שאישר פה אחד לעמנואל לרוץ לבחירות. בזמן שכיהן כראש הסגל של אובמה, עמנואל השכיר את ביתו בעיר ואף אחסן בו חפצים אישיים. הוא נהנה, על פי סקרים, מתמיכה של 44% מבעלי זכות ההצבעה בשיקגו, לעומת המתמודדת המרכזית מולו – הסנטורית לשעבר קארול מוסלי בראון שנהנית מתמיכה של 21% בלבד.

עד כה, גייס עמנואל 1.8 מיליון דולרים לצורך המרוץ לראשות העיר כשידוענים מקומיים דוגמת במאי הסרטים סטיבן שפילברג הביעו בו תמיכה. הבחירות, שייערכו ב-22 בפברואר, יביאו לתום עידן בשיקגו, כשראש העיר, ריצ'רד מ. דיילי, יסיים את תפקידו לאחר 22 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully