וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא חיוך: האשה שפניה קפאו בהבעה אחת

אליסה ריליאה לוקה בתסמונת מוביוס, מום נדיר שגורם לשיתוק בשרירי הפנים, והקפיא את פניה על אותה הבעה למשך כל חייה. היא מפצה על כך בתנועות ידיים ושינויים בטון הדיבור

אליס הסון אשר לא מסוגלת לחייך. ברקרופט מדיה, GettyImages
אליסה ריליאה עם בתה התינוקת אמילי/GettyImages, ברקרופט מדיה

אליסה ריליאה לא חייכה כשסיימה את בית הספר התיכון, וגם לא בחתונתה. היא לא חייכה אפילו כשנולדו ילדיה. לא, היא לא כועסת, היא אינה שרויה בדיכאון, ולמעשה חיה חיים מאושרים למדי. אליסה אינה מחייכת משום שהיא לוקה בתסמונת נדירה הגורמת לשיתוק בפניה, ומונעת ממנה לחייך - או להביע שום הבעה אחרת.

אליסה בת ה-42 לוקה במחלה הנקראת "תסמונות מוביוס", הגורמת לפניה לקפוא בהבעה אחת. ניתוחים רבים שעברה לאורך השנים מאפשרים לה להניע כמה שרירים בפניה בצורה מינורית, והיא מפצה על כך בתנועות ידיים רבות ושינויים תכופים בטון הדיבור שלה. היא חיה בעיירה הייד פארק שבמדינת ניו יורק בארצות הברית עם בעלה טים בן ה-44, וילדיהם - אמילי בת השנה וכיילב בן הארבע, הסובל גם הוא מהתסמונת התורשתית.

מוביוס היא תסמונת מולדת נדירה ביותר, המתאפיינת בשיתוק של שרירי הפנים וחוסר יכולת להזיז את העיניים מצד לצד. רוב הלוקים בה אף אינם מסוגלים לעצום את עיניהם, וחלקם לוקים גם במומים נוספים, בגפיים ובחזה. רוב הלוקים בתסמונת ניחנים באינטליגנציה רגילה. התסמונת קרויה על שם פול ג'וליוס מוביוס, נוירולוג שאבחן אותה לראשונה ב-1888.

אליס הסון אשר לא מסוגלת לחייך. ברקרופט מדיה, GettyImages
אליסה בחתונתה, עם אחיה קורט ואחותה אלן/GettyImages, ברקרופט מדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully