וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברת שיאים: 42 מיליון יגורו ב"מגה עיר" בסין

במשך שש השנים הקרובות, בהשקעה של 190 מיליארד דולר, יאחדו רשויות התכנון תשע ערים בדרום סין למרכז מטרופוליני, שיהיה הגדול בעולם - באוכלוסיה ובשטח. רק שם עדיין לא מצאו לו

מהי העיר הגדולה בעולם מבחינת מספר תושביה? תלוי את מי שואלים. ישנן כמה מתחרות על התואר הזה, כולן במזרח אסיה או באמריקה הלטינית, אך השאלה מעולם לא הוכרעה בגלל שיטות המדידה השונות, ההגדרות השונות של "עיר" והאבחנה בין ערים לגושים מטרופוליניים שכוללים כמה ערים.

אולם ייתכן שהשאלה הזו תוכרע בקרוב: סין מתכננת לאחד כמה ערי ענק סמוכות בדרום המדינה למרכז מטרופוליני אחד, שיהפוך ל"מגה-עיר" הגדולה בעולם באופן בלתי מעורער, עם 42 מיליון תושבים. כל הערים שהוכתרו עד היום בתואר "הגדולות בעולם", גם לפי ההערכות הנדיבות ביותר, לא חצו את קו ה-30 מיליון.

לפי הפרסום היום (חמישי) ב"טלגרף" הבריטי, מתכנני הערים בדרום מזרח סין גיבשו את התוכנית השאפתנית לאיחוד תשע ערים סביב דלתת נהר הפנינה, בהן כמה ערים שכבר לבדן משתלבות ברשימת הגדולות בעולם - גואנגזו (11.7 מיליון תושבים), שנז'ן (8.9 מיליון), דונגגואן (6.4 מיליון) ופוסאן (5.4 מיליון).

"תוכנית "איחוד דלתת הפנינה" תכסה שטח של 16,000 קילומטרים רבועים - פי 26 משטחה של לונדון, למשל. יישומה יימשך שש שנים, שבמהלכן יוצאו לפועל 150 פרויקטים של תשתית לאיחוד מערכות התחבורה האנרגיה, המים ורשתות התקשורת של תשע הערים, בעלות של שני טריליון יואן (190 מיליאררד דולר). קו רכבת אקספרס יחבר את המטרופולין עם הונג-קונג הסמוכה.

"הרעיון הוא כזה", הסביר ל"טלגרף" ראש תוכנית האיחוד, מא שיאנגמינג. "כשהערים יהיו מחוברות, התושבים יוכלו לעבור ממקום למקום בקלות ותהיה להם גישה קלה יותר לשירותים רפואיים ואחרים. זה גם יעזור לספק תעסוקה ליותר תושבים". לדבריו, איחוד הרשויות יאפשר לטפל בצורה יעילה יותר גם בבעיית זיהום האוויר.

ומה יהיה שמה של העיר החדשה? על כך עדיין אין תשובה - אך כבר ברור מה לא יהיה שמה. "זה לא יהיה מטרופולין בסגנון לונדון או טוקיו, כי אין עיר אחת בלב המגה-פוליס", מסביר מא. "אי אפשר פשוט לקרוא לה על שם אחת הערים שבתוכה".

  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully