וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: העשירים ישלמו "מס שיטפונות"

גם זו דרך להתמודד עם נזקי הטבע: כדי לשקם את אוסטרליה מהשטפונות הקשים שפקדו את המדינה בשבועות האחרונים החליטה הממשלה להטיל מס שטפונות מיוחד, שישפיע בעיקר על עשירי המדינה

ראש ממשלת אוסטרליה, ג'וליה גילארד, הודיעה היום (חמישי) על תוכנית מיסוי חדשה שנועדה לכסות את ההפסדים העצומים שספגה קופת המדינה בעקבות שיטפונות הענק שפקדו את אוסטרליה בשבועות האחרונים, הנאמדים בכ-5.6 מיליארד דולר.

תוספת המס, בסך 0.5%, תיכנס לתוקפה ב-1 ביולי למשך שנה אחת, ותחול על כל מי שהכנסתו השנתית עולה על 50,000 דולרים. מי שהכנסתו עולה על 100,000 דולרים ישלם תוספת של 1%. עם זאת, אנשים שנפגעו מהשיטפונות יהיו פטורים מתשלום התוספת. באמצעות המס מקווים השלטונות לגייס 1.8 מיליארד דולרים.

תושב העיר בריסביין על גלשן בשטפונות בקווינסלנד, אוסטרליה. Bradley Kanaris, GettyImages
מי שנפגע מהשטפונות יהיה פטור מתשלום המס/GettyImages, Bradley Kanaris

לה ניניה במלוא עוצמתה

אוסטרליה הייתה המדינה שספגה את הנזק הקשה ביותר מהתופעה האקלימית המכונה "לה ניניה", בעקבותיה ירדו במדינה גשמים בלתי פוסקים שגרמו בשבועות האחרונים לאסון הטבע הקשה בתולדותיה. היום עודכן מניין ההרוגים בקווינסלנד שבצפון מזרח המדינה ל-22, כשעוד תשעה בני אדם עדיין נעדרים ומוערך כי אבדה התקווה למצוא אותם בחיים.

מי השיטפונות הציפו את מדינת ויקטוריה שבדרום מזרח אוסטרליה, שם פונו כבר אלפי בני אדם מבתיהם, בעוד מקווה מים עצום שנוצר על ידי הגשמים, שגודלו כגודל מדינת לוקסמבורג, מתקדם ושוטף שטחי ענק. קרוב ל-5,000 בני אדם ביותר מ-70 נקודות יישוב פונו בימים האחרונים מבתיהם מחשש שיישטפו במים. עוד נמסר כי תושבי העיר סוואן היל, במרכז האזור שיוצף בימים הקרובים, מילאו 120,000 שקי חול כדי להגן עליה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully