וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר העביר ממצאי חקירת קרקעות גלנט ליועמ"ש

משרד מבקר המדינה העביר ליועץ המשפטי לממשלה מסמך, העוסק בפרשה הקרקעות של האלוף גלנט במושב עמיקם. כעת יחליט וינשטיין אם להמשיך להגן בבג"ץ על מינוי גלנט לרמטכ"ל

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, סיים את הבדיקה שערך בנושא ההשתלטות לכאורה של האלוף יואב גלנט על קרקעות באופן בלתי חוקי במושב עמיקם, והעביר הערב (רביעי) את ממצאיו ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין.

בהודעה שיצאה ממשרד המבקר לא נמסרו המלצות המבקר, אולם נטען כי השימוע שנערך לגלנט ביום ראשון השבוע, "תרם להבהרת הנושא". עוד נמסר כי במהלך ביצוע הבדיקה, "נפגשו עובדי משרד המבקר עם כ-30 איש שיש להם נגיעה ישירה ועקיפה לנושא ונאספו אלפי מסמכים". על פי משרד מבקר המדינה, הנושא "נבדק במהירות שיא – כחמישה שבועות".

על פי המסתמן, החומרים שהעביר המבקר לא כוללים קביעה ערכית ביחס לגלנט, אלא יש בהם תיאור של ליקויים שנפלו בהתנהלותו של האלוף ובהתנהלותם של גורמים אחרים, כמו מינהל מקרקעי ישראל, בפרשת הפקעת הקרקעות. על פי ההערכות המוקדמות, בדו"ח מותח לינדנשטראוס ביקורת על התנהלותו של גלנט בפרשה, אולם הוא אינו מביע דעה בשאלה האם הוא ראוי לכהן כרמטכ"ל. ככל הנראה, דו"ח המבקר צפוי להכריע כי גלנט לא סיפח את הקרקעות בכוונה תחילה, אבל ידגיש כי גלנט התנהל שלא כשורה במספר מקרים - ולא במקרה בודד.

כאמור, הערב הועברו כל חומרי הבדיקה של המבקר ליועץ המשפטי לממשלה להמשך טיפולו כלפי בית המשפט העליון וינשטיין יצטרך להחליט האם לאשר את מינויו של האלוף גלנט לתפקיד הרמטכ"ל והאם להמשיך להגן על המינוי בבג"ץ. על פי לוח הזמנים שנקבע, עד ה-1 בפברואר יש על היועמ"ש להשיב לעתירה שהגישה התנועה הירוקה לבג"ץ נגד מינוי גלנט, כאשר ב-14 בפברואר אמור גלנט להחליף את הרמטכ"ל היוצא, רב-אלוף גבי אשכנזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully