וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 27 שנים: רוצחו של אמיל גרינצוויג השתחרר

יונה אברושמי, שזרק רימון בהפגנת שלום עכשיו ב-1983 ורצח את אמיל גרינצוויג סיים לרצות את עונש המאסר שנגזר עליו. משפחת גרינצוויג: "מקווים שיעסוק רק בשיקומו האישי"

שחרור יונה אברושמי/שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל)

יונה אברושמי, שרצח בשנת 1983 את פעיל "שלום עכשיו" אמיל גרינצוויג במהלך הפגנה, השתחרר היום (רביעי) ממאסרו. במהלך מאסרו ניסה אברושמי לעתור מספר פעמים על מנת לקצר את עונשו, אך נסיונותיו כשלו והוא ריצה את המאסר כמעט עד תומו. ממשפחת גרינצוויג נמסר לוואלה! חדשות בתגובה כי "נותר לנו רק לקוות שבעתיד יעסוק האיש הזה רק בשיקומו העצמי ולא בהסתה וברצח".

אברושמי נידון בשנת 1985 למאסר עולם, לאחר שהשליך רימון רסס לעבר מפגינים מתנועת "שלום עכשיו" בהפגנה שהתקיימה בירושלים בדרישה לקיום מסקנותיה של ועדת כהן לחקירת אירועי סברה ושתילה. כתוצאה מפיצוץ הרימון נהרג גרינצוויג ונפצעו תשעה מפגינים נוספים. בשנת 1995 נקצב עונשו ל-27 שנות מאסר.

אתמול נשא מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן דברים בכינוס של המשטרה שנערך בגני תקווה והזהיר מפני רצח פוליטי עתידי. "אחד הנושאים שהכי מטרידים אותי הוא רצח על רקע אידיאולוגי. החשש שלי הוא מאותו מפגע אידיאולוגי שניזון מהסתה ומשנאה, או מהווה מקור לה", אמר כהן.

המפכ"ל התייחס לסרטון ההסתה נגד שי ניצן, המשנה לפרקליט המדינה, ואמר: "המדיניות שלי בנושא ברורה: כל אדם שמאיים על איש ציבור – דינו מעצר וחקירה ממצה ומיידית. כך נהגנו גם במקרה של הסרטון שהופץ וקרא לפגוע בשי ניצן. הקלות הבלתי נסבלת של איומים מסוג זה הוא דבר שלא ניתן לקבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully