וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפגנות במצרים: האלפים פוזרו תוך שימוש בכוח

הפגנות האלפים בערי מצרים נגד שלטון מובארק נמשכו עד הבוקר. בהפגנה בסואץ נהרגו שני מפגינים, ובקהיר נהרג שוטר. כ-100 נפצעו. בניסיון לדכא את המחאה, חסמה מצרים את הגישה לטוויטר

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אמיר שילה)

המהומות במצרים נמשכו אל תוך הלילה: ההפגנות במסגרת "יום הזעם" נגד שלטונו של הנשיא חוסני מובארק המשיכו בלב הכיכר המרכזית בקהיר גם בשעות הלילה (רביעי), והמשטרה נאלצה לפזר את המפגינים תוך שימוש בגז מדמיע ובכדורי גומי. אלפים יצאו לרחובות במחאה על "העוני והדיכוי" לדבריהם, וברוח ההפגנות שהובילו להפיכה העממית האחרונה בטוניסיה.

האלפים התאספו בכיכר אל-תחריר בבירה המצרית, וביקשו לשהות שם כל הלילה, אך פוזרו לבסוף על ידי כוחות הביטחון המקומיים. לדברי עדי ראייה, לאחר שפוזרו המפגינים, הכיכר נראתה כמו "שדה קרב". רק בשעות הבוקר, נמסר כי המהומות שככו, לעת עתה.

בתוך כך, התברר אמש כי הרשויות המצריות פועלות לדיכוי המחאה לא רק ברחוב - אלא גם במרחב המקוון: שירות המסרים טוויטר, שמארגני ההפגנות השתמשו בו רבות, הודיע כי הגישה אליו נחסמה במצרים.

אמש נהרגו שלושה בני אדם - שני מפגינים ושוטר, במהלך העימותים בבירה קהיר ובעיר סואץ. מקור בבית החולים בסואץ סיפר כי שתי גופות המפגינים הובאו לבית החולים, אולם לא ברור ממה הם נפגעו. עם זאת, גורם רשמי במשרד הפנים בקהיר סירב לאשר את הפרטים. בתוך כך, הטלוויזיה המצרית דיווחה כי שוטר נהרג במהלך הפגנות שנערכו במרכז קהיר. מספר הפצועים במהומות עומד על כ-100, כרבע מהם שוטרים.

כ-1,000 מפגינים התרכזו אתמול במהלך היום מחוץ לבית המשפט בבירה וקראו להדחתו של מובארק. המפגינים קראו קריאות כגון "מובארק הביתה". עוד מאות הפגינו במוקדים נוספים בעיר, וכן בערים נוספות ברחבי המדינה, בהן אלכסנדירה, מהלה אל-קורבה, וכן איסמעיליה וסואץ, שם גם הובערו צמיגים ומפגינים חסמו את הדרך למעבר רפיח לרצועת עזה.

אחד המשתתפים הבולטים בהפגנה בקהיר היה מנהיג תנועת האופוזיציה "אל-רד", איימן נור, שאמר: "המסר שלנו היום הוא בן מילה אחת: 'לך'. אנחנו אומרים לנשיא מובארק לעזוב. אנחנו לא רוצים אותך. אנחנו לא יכולים לסבול אותך או את מערכת השלטון שלך. העם המצרי אינו רוצה עוד במערכת הזו. אתה (מובארק) סגרת את כל הדלתות בפני שינוי בדרכי שלום. היום התחלנו בתהליך של שינוי בהשראת ההפגנות בטוניסיה. היום אולי לא יהיה הסוף, אבל זו יכולה להיות תחילתו של שינוי שאני מאמין שיוביל לשלב הסופי".

עדכון ראשון: 22:49

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully