וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה גם במצרים: אלפים קראו "מובארק הביתה"

אמנם לא באו כל הרבבות שאישרו את השתתפותם בפייסבוק, אבל בכל זאת מפגן מחאה נדיר ב"יום זעם" בקהיר ובעוד ערים - עד כה ללא גילויי אלימות משמעותיים. 19 אנשי אל-קאעדה נעצרו במדינה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: דורון שטיין; קריינות: אמיר שילה)

מפגן כוח נדיר של האופוזיציה במצרים - "יום זעם" ברחבי המדינה. אלפי בני אדם מפגינים היום (שלישי) בבירה קהיר ובמוקדים נוספים במדינה, לאות מחאה נגד "העוני והדיכוי", וברוח ההפגנות שהובילו להפיכה העממית האחרונה בטוניסיה.

כ-1,000 מפגינים שהתרכזו מחוץ לבית המשפט בבירה, קוראים להדחתו של הנשיא חוסני מובארק, קוראים קריאות "מובארק הביתה". עוד מאות הפגינו במוקדים נוספים בעיר, וכן בערים נוספות ברחבי המדינה, בהן אלכסנדירה, מהלה אל-קורבה, וכן איסמעיליה וסואץ שבצפון חצי האי סיני, שם הובערו צמיגים ומפגינים חסמו את הדרך למעבר רפיח לרצועת עזה.

"איפה החופש?", קראו המפגינים באיסמעיליה. "גמאל, אמור לאביך שהמצרים שונאים אותך", קראו המפגינים בקהיר, בהתייחסם לגמאל מובארק, בנו של הנשיא המיועד לרשת אותו.

"התחלנו בתהליך שינוי בהשראת טוניסיה"

אחד המשתתפים הבולטים בהפגנה בקהיר היה מנהיג תנועת האופוזיציה "אל-רד", איימן נור, שאמר: "המסר שלנו היום הוא בן מילה אחת: 'לך'. אנחנו אומרים לנשיא מובארק לעזוב. אנחנו לא רוצים אותך. אנחנו לא יכולים לסבול אותך או את מערכת השלטון שלך. העם המצרי אינו רוצה עוד במערכת הזו. אתה (מובארק) סגרת את כל הדלתות בפני שינוי בדרכי שלום. היום התחלנו בתהליך של שינוי בהשראת ההפגנות בטוניסיה. היום אולי לא יהיה הסוף, אבל זו יכולה להיות תחילתו של שינוי שאני מאמין שיוביל לשלב הסופי".

באופן לא אופייני למצרים, מאפשרים כוחות הביטחון בשלב זה להפגנות להתקיים, ולא מדכאים אותן באלימות. על אף זאת, התגלעו עימותים בין המפגינים לשוטרים, שמונעים מהם להגיע לכיכר "תחריר" המרכזית בבירה המצרית גם באמצעות שימוש בתותחי מים, אלות וגז מדמיע. מוקדם יותר הזהיר משרד הפנים המצרי כי כל מפגין שיפר את החוק - ייעצר.

ההפגנות אורגנו בצורה מתואמת דרך האינטרנט, ו-87 אלף בני אדם אישרו את ההשתתפות בהן - הרבה יותר מהכמות שהופיעה בסופו של דבר בפועל להפגנות.

בתוך כך, הודיע היום שר הפנים המצרי, חביב אל-עדלי, כי כוחות הביטחון המצרים עצרו 19 פעילי אל-קאעדה מטוניסיה ומלוב במדינה, שהיו בדרכם להצטרף לכוחות הארגון בעירק. לדברי אל-עדלי, הפעילים נעצרו עוד בחודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully