וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים ברוסיה: "המתאבדים בשדה"ת - אשה וגבר"

לפי מקורות בטחוניים, אשה היא שהפעילה את הפצצה, ואליה נלווה גבר "בעל חזות ערבית" שנהרג אף הוא. בשדה"ת במוסקבה חודשה הפעילות תחת אבטחה מהודקת. מדבדב: להדיח אחראי האבטחה בשדה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אמיר שילה)

הפיגוע בשדה התעופה דומודדובו במוסקבה, שגבה אתמול (שני) את חייהם של 35 בני אדם ופצע עוד עשרות רבות, בהם כ-40 במצב קשה, בוצע על ידי מחבלת מתאבד - כך דיווחה הבוקר סוכנות הידיעות הרוסית ריא-נובוסטי, שציטטה "מקור בטחוני".

פרחים בשדה התעופה דומודדובו במוסקבה לזכר הרוגי הפיגוע. רויטרס
פרחים במקום הפיגוע בשדה התעופה, היום/רויטרס

"הפיצוץ אירע ברגע שהמתאבדת פתחה את תיקה", צוטט המקור. "עוד גבר נלווה אליה. הוא עמד לצדה בזמן הפיצוץ, וכתוצאה ממנו ראשו נתלש מצווארו". ואכן, אתמול דיווחו חוקרי הפיגוע כי מצאו סמוך למקום הפיצוץ ראש של אדם "עם חזות ערבית", והניחו כי הוא המתאבד.

עוד טען המקור, כי הולכת ומתבססת ההערכה לגבי הגורמים העומדים מאחורי הפיגוע: "מעשה הטרור הזה התנהל בדפוסים קלאסיים של טרוריסטים מצפון הקווקז".

גם הפיגוע הגדול הקודם ברוסיה, בתחנות הרכבת התחתי במרץ 2010, בוצע על ידי שתי נשים-מתאבדות צ'צ'ניות מחבל דגסטן שבצפון הקווקז.

הנוסעים לא חוששים: "ברק לא מכה פעמיים"

בינתיים, חזר במהלך הלילה שדה התעופה לתפקוד מלא, כשאין כמעט זכר לאירועי אתמול, מלבד פרחים שהונחו במקום הפיגוע לזכר הקורבנות, ונהלי בידוק בטחוני שהודקו מאוד.

אבטחה הדוקה בשדה התעופה דומודדובו במוסקבה בעקבות הפיגוע. רויטרס
"האבטחה תוגברה מאוד". דומודדובו, היום/רויטרס

הנוסעים בשדה התעופה לא נראו חוששים. "לא נשכח את מה שקרה אתמול, אבל אני לא מפחד", אמר אחד. "ברק לא מכה באותו מקום פעמיים", הוסיף אחר. "האבטחה תוגברה מאוד".

נושא האבטחה בשדה התעופה עומד במוקד העיסוק היום ברוסיה, לנוכח ההבנה כי המחבלים הצליחו להכניס כמות עצומה של חומרי נפץ לאולם הנוסעים הנכנסים, ועברו ללא קושי את השומרים.

והנשיא דמיטרי מדבדב אף האשים באופן גלוי את מערכות האבטחה בשדה התעופה דומודדובו ברוסיה בכשלים שאיפשרו את פיגוע ההתאבדות אתמול, שגבה את חייהם של 35 בני אדם. "זהו ללא ספק מעשה טרור שתוכנן בקפידה מבעוד מועד כדי לגרום לכמה שיותר נפגעים", אמר מדבדב. "אין ספק שהוא התאפשר בגלל כשלים במערכות האבטחה".

בהמשך נמסר כי מדבדב קרא היום להדיח מתפקידיהם את האחראים על האבטחה בשדה. עוד נמסר, כי מדבדב הורה למערכת הביטחון "להביא את הפושעים העומדים מאחורי הפיגוע לדין, ולהשמיד את ארגוניהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully