וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר שמחון: "צריך להעלות את שכר המינימום"

השר שלום שמחון סיפר כי בתקופת כהונתו במשרד התמ"ת הוא יפעל להעלאת שכר המינימום. הוא קרא לשר האוצר לפעול להעלאת שכר המינימום לכלל המשק, כדי שאזרחים יוכלו "להשתכר שכר של כבוד"

שר התמ"ת שלום שמחון נכנס היום (שני) לתפקידו בטקס חילופי תפקידים במשרד התמ"ת. במעמד חילופי התפקידים אמר השר שמחון כי צריך להעלות את שכר המינימום, בתיאום מלא עם שר האוצר יובל שטייניץ. לדברי שמחון, מעורבותו של שר האוצר הינה חלק מכל עסקת חבילה במשק הישראלי.

שמחון קרא לשטיניץ לזמן את כל הצדדים כדי לאפשר לאזרחים "להשתכר שכר של כבוד". לדבריו, הסוגייה צריכה להתקבל בהסכמה בין הממשלה, המעסיקים וההסתדרות, והוא מצפה משר האוצר לסיים את המהלך במהירות.

בטקס החגיגי במשרד התמ"ת השתתפו גם שר הבטחון אהוד ברק, שר האוצר יובל שטייניץ, מנכ"ל התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ויו"ר הסתדרות עובדי מדינה אריאל יעקובי. במהלך הטקס, הודה השר שמחון (העצמאות) ליו"ר מפלגתו השר ברק על האמון שנתן בו במינויו לתפקיד.

השר שמחון אמר כי הוא מוכן לשיתוף פעולה עם המעסיקים וההסתדרות, ציין כי אין לו כוונה לזעזע את יחסי העבודה במשק ויצא בקריאה לכל הצדדים "לשים בצד את הכבוד" ולסייע בהובלת המשרד קדימה.

שמחון הודה בן אליעזר

שמחון אמר כי לדעתו יש לפעול בגישה של "פוליטיקה לחוד ועבודה לחוד". אולם הוסיף והצהיר כי אין בכוונתו לשנות את תכניות העבודה של המשרד. שמחון התייחס להחלטות כבדות המשקל שעומדות על הפרק והבהיר כי מינוי הבכירים לרבות הממונה על ההגבלים יעשה כחוק וללא שום סטייה.

עוד הודה שמחון לשר היוצא בנימין בן אליעזר ואמר כי למד ממנו רבות וכי ימשיך ללמוד ממנו בעתיד בכל הנוגע לפעילות משרד התמ"ת. בן אליעזר הגיב באומרו כי הוא עוזב בסיפוק רב. "בעבר דיברו על הישגיה הצבאים של ישראל, והרי שהיום מדברים על הישגיה הטכנולוגיים".

יו"ר הסתדרות העובדים עופר עיני בירך את השר החדש במשרד התמ"ת בעקבות הצהרותיו בנוגע לצו ההרחבה על שכר המינימום לכלל המשק הישראלי. עיני אמר כי הוא "מברך את עמדת שר התמ"ת החדש על רצונו להעלות את שכר המינימום", והוסיף: "אני קורא לראש הממשלה ולשר האוצר לגלות גם הם רגישות חברתית ולהצטרף להסכמה שהשיגה ההסתדרות עם המעסיקים להעלאת שכר המינימום של מאות אלפי עובדים".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully