וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני נוער: חובה לסייע לפליטים - בגלל השואה

לפי סקר מיוחד לקראת יום השואה הבינ"ל, עולה כי 67% מהתיכוניסטים בישראל סבורים שזיכרון השואה מחייב סיוע לפליטים. רק 7.6% חושבים שדווקא זיכרון זה מחייב אותנו לגרש את השוהים

לקראת יום השואה הבינלאומי, שיחול ביום חמישי הקרוב, הוצג הבוקר (שני) הסקר השנתי שעורך מכון "משואה" בקרב תיכוניסטים בישראל ולפיו מספר תובנות על תפיסת הנוער את זיכרון השואה. לפי הסקר שערך המכון הבינלאומי לחקר לימודי השואה, ושבו השתתפו כ-1,000 תיכוניסטים, עולה כי בצל הדעות המעורבות בציבור הישראלי לגבי מדיניות ההגירה למדינה, לא פחות מ-67% מהתיכוניסטים בישראל סבורים שזיכרון השואה מחייב סיוע מעשי לקבוצות פליטים.

רק 7.6% מהנשאלים, ענו שזיכרון השואה דווקא מחייב לגרש קבוצות השוהות באופן בלתי חוקי בארץ, עקב הבעיה החברתית, כלכלית, ולאומית, שאותן הקבוצות מהוות. כמו כן, מעל לרבע מהנשאלים סוברים שזיכרון השואה מחייב לזכור ש"כל העולם נגדנו".

בהקשר לחשיבות המסע של בני הנוער לפולין, נושא אשר היה נתון לדיון ציבורי בשנים האחרונות, רק 18.6% מהתיכוניסטים סוברים שזוהי אכן הדרך העיקרית ללימוד נושא השואה כיום. 67.6% מהנשאלים השיבו שחשיבות המסע טמונה בהזדהות עם גורלו של העם היהודי. 7.79% חשבו שההשתתפות חשובה כי היא מעוררת שאלה של זהות.

עוד עולה מהסקר, כי בדומה לשנים קודמות גם הפעם, 44% מהתלמידים מאמינים שהמקור המשמעותי ביותר עבורם ללימוד על השואה הוא דרך עדויות של ניצולי שואה. לעומת זאת, ישנו שינוי מעניין בתשובות בני הנוער לגבי הגורם השני המשמש כמקור ללימוד השואה. בעוד שבשנה שעבר היו אלה סרטי קולנוע בנושא, 23% מתיכוניסטים ענו שהמסע לפולין הינו המקור הלימודי המשמעותי אחרי מפגש עם ניצולי שואה. ורק 16% התייחסו לסרטים. בודדים בלבד ציינו את אתרי האינטרנט וטקסי יום הזיכרון לשואה.

מנכ"לית מכון "משואה", איה בן-נפתלי אמרה: "דווקא ככל שדור ניצולי השואה הולך ועוזב אותנו, חשים בני הנוער שהמפגש האישי עם ניצול השואה הוא המקור העיקרי ללימוד נושא השואה. מהסקר עולה כי העדות החיה של הניצולים נתפסת כדבר הקרוב ביותר לתחושה של 'להיות שם', שישים שנה לאחר תום המלחמה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully