וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: שוחררה הסטודנטית שהנהיגה את המחאה

יממה בלבד אחרי מעצרה, שרק עורר גל הפגנות נוסף, שחררו הרשויות את טווקול קרמאן, שמשפחתה התחייבה כי "לא תפר את החוק". עוד בתימן: מפגין נורה למוות, הנשיא התחייב להעלות שכר

תימן הודיעה הבוקר (שני) כי שחררה ממעצרה את טווקול קרמאן, סטודנטית, עיתונאיות ופעילה איסלמית, שהנהיגה את הפגנות הסטודנטים נגד השלטון בשבוע האחרון באוניברסיטת צנעא. מעצרה של קרמאן אתמול לפנות בוקר עורר גל חדש של הפגנות ומהומות, בדרישה לשחררה.

לדברי מקור בטחוני, קרמאן שוחררה לאחר שמשפחתה סיפקה "ביטחונות", כי היא "לא תפר עוד את החוקה והחוק". ואולם, זמן קצר לאחר מכן כבר הופיעה קרמאן שוב בהפגנה של מאות סטודנטים, והבהירה: "נמשיך במאבק הזה עד לסילוק המערכת המושחתת שעשקה את עושרו של העם התימני".

קרמאן, חברת המפלגה האיסלמית "איסלח" וארגון הנשים "עיתונאיות ללא שלשלאות", הובילה שתי הפגנות של אלפי סטודנטים בשבוע שעבר באוניברסיטה, במחאה על האבטלה, יוקר המחיה והמצב הכללי הקשה במדינה.

המפגינים קראו בגלוי להדחת נשיא תימן, עלי עבדאללה סאלח. מסרים ברוח זו הפיצה קרמאן גם בהודעות טקסט ובדואר אלקטרוני. היא נעצרה בחשד לארגון הפגנו לא חוקיות.

מפגינים בצנעא נושאים את תמונת מנהיגת הפגנות האופוזיציה שנעצרה, טווקל קרמאן. רויטרס
מפגינים נושאים את תמונתה של קרמאן בדרישה לשחרורה, אתמול בצנעא/רויטרס

אתמול נעצרו בתימן עוד 18 פעילי אופוזיציה, ומפגין אחד נורה למוות על ידי שוטרים שניסו לפזר תהלוכה בעיד עדן שבדרום המדינה. כמו כן, בניסיון להרגיע את הציבור, הודיע הנשיא סאלח על תוכנית להעלות את שכר עובדי המדינה החודשי ב-47 דולרים, ל-234 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully