וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על מסמכי המו"מ: "אין סיכוי להסדר"

שר החוץ אביגדור ליברמן טען בראיון לקול ישראל כי מסמכי המשא ומתן שהודלפו מוכיחים שהפתרון היחידי לסכסוך בנקודת הזמן הזו הוא הסכם ביניים ארוך טווח

שר החוץ אביגדור ליברמן, הנמצא כעת בביקור בלונדון, התייחס הבוקר (שני) בראיון לתוכנית "הכל דיבורים" עם ירון דקל בקול ישראל להדלפות מסמכי אל ג'זירה, למסקנות ועדת טירקל לחקר המשט לעזה ולתרומתן לדבריו להסברה הישראלית בעולם.

ליברמן טען, כי הדלפת המסמכים מוכיחה שאין סיכוי להגיע להסדר עם הפלסטינים: "מה שצריך להיות ברור הוא שגם הממשלה הכי שמאלית כמו זו של ציפי לבני ואולמרט לא הצליחה להגיע להסדר גם עם הוויתורים הכי כואבים. המסמכים מוכיחים שגם אולמרט ולבני לא הצליחו". ליברמן טען כי בסופו של דבר, כולם יגיעו למסקנה שהפתרון היחיד האפשרי הוא הסדר ביניים ארוך טווח. "מהיום הראשון של הממשלה הכרזתי שצריך ללכת על הסדר ביניים. לא מבין למה דילגו על זה - זה אושר במפת הדרכים", אמר.

בהתייחסו ליחסים עם טורקיה נוכח פרסום מסקנות טירקל, אמר ליברמן כי לא העלה על דעתו להתנצל בפניה לאחר המשט. לדבריו, טורקיה שינתה את מדיניותה ללא קשר לפעולות ישראל. "אותו תהליך שעובר על טורקיה עבר על אירן, ויש לה כרגע סדר עדיפויות אחר. כל דבר נוטים להסביר בסכסוך הישראלי פלסטיני".

לדבריו, ישראל לא הפסידה בקרב ההסברה על אירועי המשט. "אני לא חושב שהפסדנו בקרב התודעתי. זה קרב מתמשך וזה רק אחד הקרבות במלחמה שאנחנו עורכים סביב הגלובוס", אמר, "אני רוצה לציין נקודה שאנשים פחות ערים לה – זו מלחמה בתנאים קשים מאוד מול 57 מדינות מוסלמיות ואוכלוסייה של מיליארד וחצי בני אדם. כאן בלונדון, 70% מהמודעות והפרסומות באות מהעולם הערבי. מדיניות החוץ של המדינות משועבדת לאינטרסים כלכליים ואנחנו יודעים עם מי יש לנו עסק", הוסיף.

"אין בעיה לחקור גם ארגוני ימין"

יו"ר ישראל ביתנו התייחס גם לוועדת החקירה הפרלמנטרית לבדיקת מימון ארגוני זכויות האדם. לטענתו, "לא מדובר בחקירה של גופי השמאל, להיפך - נחוץ פה שמאל רציני ואידיאולוגי. זה לא קשור לשמאל וימין, זה קשור לאותה חנין זועבי שתומכת בטרור ומתעמתת עם חיילי צה"ל". הוא הדגיש כי הוא אינו מתנגד לחקירת גופי ימין במסגרת חקירה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully