וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכי המו"מ: אבו מאזן התגאה בחברות עם שרון

מסמכי המו"מ שהודלפו לאל-ג'זירה חשפו את טיב היחסים בין המנהיגים הפלסטינים לישראלים ולאמריקאים. כך למשל, צוטט אבו מאזן ב-2005 כמתפאר בכך "שאריק שרון ראה בו כחבר"

אלפי המסמכים של הרשות הפלסטינית העוסקים במשא ומתן עם ישראל שנחשפו אמש (ראשון) ברשת "אל-ג'זירה", חושפים את טיב היחסים האמיתי בין מנהיגי הרשות למנהיגים הישראלים והאמריקאים.

כך למשל, על פי המסמכים, במהלך סבב שיחות שנערך במלון המלך דוד בירושלים ביוני 2008, אמר הבכיר בצוות המשא ומתן הפלסטיני אבו עלא, לשרת החוץ דאז ציפי לבני שהתמודדה על ראשות מפלגת קדימה: "אני הייתי מצביע לך". לבני השיבה לו ואמרה: "אין לך דילמה גדולה מדי".

הערות דומות נשמעו על ידי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בשנת 2005 למקבילו הישראלי, ראש הממשלה דאז אריאל שרון. על פי המסמכים, השניים נפגשו בביתו של שרון, וזה נזף באבו מאזן על שלא הצליח להפיל את תשתיות הטרור של החמאס והג'יהאד האיסלמי. על פי המסמכים, לאחר הפגישה, ציין אבו מאזן "בעונג את העובדה ששרון מחשיב אותו כחבר, וכן את העובדה כי גם הוא מחשיב את שרון כחבר". אבו מאזן צוטט עוד באומרו: "כל כדור שמכוון לעבר ישראל הוא כדור שמכוון גם לעבר הרשות הפלסטינית".

"את משיבה את החיים לאזור"

מהמסמכים עולה עוד, כי בפגישה במרץ 2008 בין אבו עלא למזכירת המדינה דאז קונדוליסה רייס, אבו עלא קיבל את פניה באומרו: "את משיבה את החיים לאזור כאשר את מגיעה".

כמו כן, על פי המסמכים, לאחר כשלון ועידת אנאפוליס בשנים 2007-2008 וסירובו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להמשיך בהקפאת הבנייה בהתנחלויות, אימצו המנהיגים הפלסטינים גישה אחרת.

כך למשל, פנה יו"ר צוות המשא ומתן הפלסטיני סאאב עריקאת לשליח האמריקני למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל במה שתואר במסמכים כ"התפרצות רגשנית", ואמר: "19 שנים של הבטחות ועדיין לא החלטתם מה ברצונכם לעשות איתנו... אנחנו עמדנו בהתחייבויותינו למפת הדרכים. אבל לא, הם לא יכולים אפילו לתת לי שישה חודשי הקפאה כ'עלה תאנה'".

(עדכון ראשון: 23:50, 23.01.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully