וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: תלמידים קיימו "יום בעט ביהודי"

37 תלמידי תיכון מניו יורק עשויים לעמוד בפני דין משמעתי לאחר שהחילו "יום בעט ביהודי" בבית ספרם. הם בעטו בחבריהם היהודים ביום שנקבע מראש. הוריהם: "מדובר בחוסר בגרות בלבד"

על רקע פרסום דו"ח האנטישמיות הבינלאומי השנתי, התגלה מקרה נוסף של פגיעה על רקע שכזה: כ-37 תלמידי תיכון בעיירה וסטל שבמדינת ניו יורק בארה"ב צפויים לעמוד בפני דין משמעתי לאחר שבעטו בחבריהם היהודים ללימודים במסגרת מה שכינו "יום בעט ביהודי". כך דיווחו אתמול (ראשון) בכירים בבית הספר, הורים וכן גורמים בקהילה היהודית המקומית לכלי תקשורת מקומיים.

"ככל הנראה, הייתה תקרית, או סדרה של תקריות, במסגרתן מספר תלמידים היו מעורבים ב'יום בעט ביהודי' בבית הספר התיכון בווסטל", אמר בכיר בקהילה היהודית במחוז. תלמידים סיפרו כי קיבלו את ההודעה על קיום האירוע דרך הפייסבוק, מילאו אחר ההוראות ובעטו בחבריהם היהודים. לא דווח על נפגעים בתקריות.

את הרעיון לאירוע לקחו התלמידים מסדרת האנימציה "סאות'פארק" בה שודר בשנת 2005 פרק תחת הכותרת: "יום בעט בג'ינג'י". הפרק נועד לצחוק על הטיפשות בהצבת קבוצות מסוימות בחברה כמטרה לפגיעה, אך ככל הנראה לא נתפס כך בקרב הצופים. מאז, הפך "יום בעט בג'ינג'י" ל-"יום בעט ביהודי". בשנת 2009 הסעיר מקרה דומה את המדינה כאשר תלמידי תיכון בפלורידה יישמו את "יום בעט ביהודי" בבית ספרם.

לדברי הורים לתלמידים, 37 המעורבים בפרשה עשויים להיות מושעים מבית הספר. לטענתם, בניהם לא ביצעו את המעשה בשל חוסר סובלנות או רשעות אלא בשל חוסר בגרות. ההורים הסבירו כי הבנים טענו כי המקרים בוצעו "בשביל הכיף", והבהירו כי הם תומכים במתן עונשים על התנהגותם.

(עדכון ראשון: 23:03, 23.01.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully