וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: מקווה לתוצאות בשיחות הגרעין הבאות

אחרי כשלון השיחות באיסטנבול וכמה התבטאויות קשות של בכירים במערב כלפי אירן, מנסה נשיאה להוריד את גובה הלהבות: "אם הצד השני יהיה מחויב לצדק ולכבוד, ניתן להשיג תוצאות טובות"

ממשיך במשחק החתול והעכבר: למרות כשלונו של סבב השיחות בין אירן למעצמות בסוף השבוע בטורקיה, אחרי שהאירנים סירבו להצעה להסדר של החלפת אורניום מועשר בדלק גרעיני, מותיר הנשיא מחמוד אחמדינג'ד פתח להמשך ההידברות בנושא. בנאום שנשא הבוקר (ראשון) בעיר רשת שבצפון המדינה, אמר אחמדינג'ד כי "אם הצד השני יהיה מחויב לחוק, לצדק ולכבוד, יש תקווה שבדיונים הבאים נוכל להשיג תוצאות טובות".

אתמול הודיעה שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, שניהלה את המגעים עם אירן מטעם שש המעצמות באיסטנבול, על כישלון סבב השיחות. "זה לא הסיום שקיווינו לו", אמרה. "קיווינו למצוא דרכים להתקדם. אני מאוכזבת עמוקות שזה לא התאפשר". במערב ציינו עוד, כי אירן הציבה תנאים אותם כינתה אשטון "בלתי מקובלים" הנוגעים להעשרת האורניום ולהסרת הסנקציות. "אנו מצפים מאירן להפגין גישה פרגמטית ולהגיב בחיוביות לניסיון למגעים", סיכמה אשטון בתום יומיים של דיונים. "הדלת נותרת פתוחה, הברירה בידי אירן".

במקביל, גורמים אירופים אחרים הסלימו מאוד אתמול את הרטוריקה כלפי אירן. במסיבת עיתונאים בעמאן, הזהירה אתמול שרת החוץ של צרפת, מישל אליו-מארי, כי האומה האיסלמית עלולה לשלם מחיר כבד אם טהרן תמשיך בעקשנותה. "אירן תיהיה האשמה היחידה ותשא לחלוטין באחריות במידה והשיחות באיסטנבול ייכשלו".

מוקדם יותר אמר שליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר, אף דברים קשים יותר, כשקרא לאירופה ולארה"ב להתעשת, "לחדול מהמדיניות הפייסנית האומללה כלפי אירן", ולהתכונן למתקפה נגדה. "המערב חייב להתכונן להתייצב לאתגר שמציב הדיקטטור אחמדינג'ד", אמר בלייר בעדותו בפני הוועדה לבדיקת המעורבות הבריטית במלחמה בעירק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully