וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רוב הציבור לא יודע מה לעשות בזמן רעידות אדמה

23.1.2011 / 11:37

חלק גדול מהציבור בישראל מאמין כי יש סבירות גבוהה שתתרחש רעידת אדמה בארץ בעתיד הנראה לעין. יחד עם זאת, רוב הציבור אינו מודע להנחיות כיצד לנהוג במקרה זה

יח"צ - חד פעמי

לכבוד עליית הקמפיין להיערכות לרעידות אדמה של משרד התשתיות הלאומיות, ערך מכון המחקר שילוב, באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית, סקר הבוחן את עמדות הציבור בנושא. מהסקר שפורסם היום (ראשון) עולה, כי רוב הציבור מאמין כי קיימת סבירות בינונית עד גבוהה להתרחשות של רעידת אדמה חזקה בישראל, אך אינו מודע לפעולות שיש לנקוט על מנת למנוע אסון בעת התרחשותה. הסקר נערך בקרב 501 גברים ונשים, יהודים דוברי עברית בני 25 ומעלה, במדגם ארצי אקראי ומייצג, ועולה ממנו כי 82% מהציבור מאמינים שקיימת סבירות בינונית עד גבוהה להתרחשות רעידת אדמה חזקה, שתפגע במדינת ישראל בעתיד הנראה לעין, כאשר 38% סבורים כי יש סיכוי גבוה לכך.

כאשר נשאלו הנבדקים לגבי הפעולה המשמעותית ביותר בה ניתן לנקוט על מנת להיערך מבעוד מועד לרעידת אדמה, ענו 55% מהנשאלים כי יש לדאוג לעמידות וחיזוק מבנים - פעולה שהוכחה על פי הניסיון העולמי כחשובה מכולן. מיעוט הנשאלים ייחסו חשיבות רבה יותר לפעולות אחרות - 11% טענו כי הדרכה או הסברה הן הפעולות החשובות ו-6% קבעו כי חשוב להכין מזון ומים.

לא יודעים מה לעשות

משתתפי הסקר נשאלו כיצד יתנהגו בעודם בתוך מבנה בעת התרחשות רעידת אדמה. בעוד שההנחיות הרשמיות מורות על יציאה מיידית החוצה בקומות קרקע, או על כניסה למרחב מוגן או חדר המדרגות בקומות גבוהות, מהסקר עולה כי רוב הציבור אינו מודע להנחיות אלה. לדוגמה, 24% מהנשאלים ענו שיש להיכנס מתחת למשקוף, 22% ענו שיש לתפוס מחסה מתחת לרהיט כלשהו, 20% ענו שיש לצאת החוצה, 16% ענו שיש לצאת לשטח פתוח, 9% ענו כי יש להתרחק ממבנים, 8% ענו שיש להסתתר בממ"ד, 7% ענו כי יש להסתתר בחדר המדרגות ו- 5% ענו שיש להשתטח.

אבי שפירא, יו"ר ועדת ההיגוי הבין משרדית להיערכות לרעידות אדמה במשרד התשתיות הלאומיות אמר בתגובה לנתוני הסקר, כי "אי אפשר למנוע התרחשותן של רעידות אדמה, אבל אפשר לעבור רעידת אדמה מאד חזקה, ללא פגיעה בנפש ובנזק מצומצם. עשו זאת במדינות אחרות, אפשר לעשות זאת גם בישראל. חיזוק בניינים שאינם עומדים בתקן והכרת כללי ההתנהגות לפני, בזמן ואחרי רעידת אדמה, ימזערו את סיכוני ההיפגעות".

  • עוד באותו נושא:
  • רעש אדמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully