וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: הקצבאות לאברכים - אפליה

23.1.2011 / 9:55

התאחדות הסטודנטים, התנועה הרפורמית וארגונים נוספים עתרו לבג"ץ כנגד החלטת הממשלה להמשיך ולשלם הבטחת הכנסה לאברכים. מנכ"ל התאחדות הסטודנטים: "שבג"ץ יחווה דעתו על הקומבינה"

התאחדות הסטודנטים, עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, התנועה הרפורמית וארגונים נוספים עתרו הבוקר (ראשון) לבג"ץ נגד החלטת הממשלה להמשיך ולשלם קצבת הבטחת הכנסה לאברכים. הארגונים, באמצעות המרכז לפלורליזם יהודי ועו"ד גלעד ברנע, מבקשים מבית המשפט להוציא צו על תנאי וצו ביניים שימנעו ממשרד החינוך להמשיך ולשלם קצבה זו לאברכים שאינם עובדים.

העותרים הדגישו כי "נוכח החלטת בג"ץ להפסיק לשלם הבטחת הכנסה לאברכים החל משנת 2011 במתכונת שנפסלה, ולאור העובדה שההסדר הקיים זהה כמעט לחלוטין להסדר שנפסל, אין למי ממקבלי התשלום זכות מוקנית או טענת הסתמכות ולו בדוחק, להמשיך ולקבלו לאחר המועד שנקבע בפסק הדין".

איציק שמולי יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית התייחס לעתירה ואמר כי "הממשלה נכשלה כישלון חרוץ במבחן האתי והחוקי ולכן אנחנו עותרים לבג"ץ, שייאלץ לומר למדינה פעם אחת נוספת את דעתו על הקומבינה שעשתה על חשבונו של הציבור".

"פשיטת רגל מצפונית"

מנכ"ל התנועה הרפורמית, הרב גלעד קריב, אמר בתגובה: "החלטת הממשלה להמשיך בתשלום קצבאות האברכים היא פשיטת רגל מצפונית. ממשלת ישראל ועסקני הציבור החרדי לוכדים אלפי משפחות במלכודות עוני, תוך פגיעה ממשית בחוסנה הכלכלי והחברתי של ישראל ותוך אפליה קשה של ציבור מקבלי הבטחת ההכנסה הכללית, האמהות החד הוריות והסטודנטים. אנו תקווה כי בג"ץ ימתח קו אדום בפני המשך האפליה ויאותת לממשלה ולעסקני המפלגות החרדיות כי החגיגה הזו על חשבון הציבור הגיעה לסופה".

קצבת הבטחת ההכנסה לאברכים הוענקה מראשית שנות ה-80 לתלמידי ישיבות, אבות לשלושה ילדים או יותר, שהם ונשותיהם אינם עובדים. ביוני 2010, לאחר עשור של דיונים, קבע בית המשפט כי קצבת הבטחת ההכנסה לאברכים אינה חוקית משום שהיא מפלה קבוצות אוכלוסייה אחרות בחברה הישראלית. בית המשפט קבע כי מראשית שנת 2011 היא לא תיכלל בתקציב המדינה.

עם קבלת פסק הדין, החלו המפלגות החרדיות להפעיל לחץ על הממשלה ליצור חוק עוקף בג"ץ שיאפשר את המשך מתן הקצבה שעומדת על סכום של כ-1,000 שקלים. בשנת 2010 ניתנה הקצבה ל-13 אלף אברכים ועלותה לקופת המדינה הייתה 135 מיליון שקלים. בסוף חודש דצמבר קבעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושריו בהחלטת ממשלה כי הקצבה תשולם גם בחמש השנים הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully