וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: קצבאות לאברכים במשך 5 שנים

19.12.2010 / 14:29

ברוב של 14 תומכים מול שמונה מתנגדים ושלושה נמנעים, אישרו השרים את ההסדר לפיו יוגבל פרק הזמן שבו יקבלו אברכים קצבאות לחמש שנים

שרי הממשלה אישרו היום (רביעי) את הסדר קצבאות האברכים. 14 שרים הצביעו בעד ההצעה, שמונה התנגדו ושלושה נמנעו. לפי ההסדר, הקצבה לאברך תעמוד על 1,040 שקל - והסיוע יוגבל למשך חמש שנים. לאחר ארבע שנות זכאות - יופחת סכום הזכאות ל-75% מגודלו המקורי, כך שבשנה זו קצבה החודשית תעמוד על כ-800 שקלים בחודש בלבד.

השרים שהתנגדו בהצבעה היו חמשת שרי העבודה והשרים גלעד ארדן, לימור לבנת וגדעון סער מהליכוד. סילבן שלום ודן מרידור מהליכוד ומשולם נהרי מש"ס נמנעו. שלושת שרי ש"ס האחרים לא נכחו בדיון.

ההצעה לא תחול על אברך שגילו כיום 29. במקרה כזה יוכל האברך להמשיך ולקבל את הקצבה. עם זאת, אברך מתחת לגיל 29 יוכל, כאמור, לקבל את הקצבה מעתה למשך חמש שנים בלבד.

מוקדם יותר היום אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפורום שרי הליכוד להצעת "חוק האברכים", כי "ההסדר עם האברכים לא מושלם, אבל זה המקסימום שניתן להשיג". נתניהו אף הדף את הביקורת שהשמיעה האופוזיציה כנגד ההצעה: "קדימה לא עשו כלום בעבר בנושא הזה, הם נתנו לחרדים הרבה יותר. אני נחוש להעביר את ההצעה".

במקביל, נדחתה ההצבעה על הצעת ההחלטה, שפוטרת באופן גורף את תלמידי הישיבות החרדים מגיוס לצה"ל, בתמורה לשירות אזרחי לתקופה של שנה. מדובר בשירות בכוחות החירום וההצלה - המשטרה, מד"א, שירותי כיבוי האש ושירות בתי הסוהר. ההצעה נועדה לעצב כללים חדשים לשירות של גברים חרדים בצה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully