וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתח בטוניסיה גובר: שוטרים הצטרפו למפגינים

שבוע לאחר בריחתו מהמדינה של הנשיא בן עלי, המהומות בטוניסיה מסרבות לשכוך: שוטרים רבים הצטרפו לאלפי המפגינים וקיימו מצעד לעבר הבירה טוניס. עד כה נהרגו במהומות כ-100 בני אדם

נמשכות קריאות האזרחים בטוניסיה להתפטרות הממשלה: אלפים הפגינו גם אתמול (שבת) ברחבי הבירה טוניס, בדרישה להדיח מהשלטון את כל שרי הממשלה הקודמת. המפגינים קיימו מצעד ממערב המדינה ועד לבירה. בין המפגינים היו גם אנשי כוחות הביטחון, שעד לבריחתו של הנשיא זין אל-עבאדין בן עלי בשבוע שעבר, הגנו על הממשל.

עם זאת, בטרם החליטו השוטרים להצטרף למפגינים, הם נלחמו בניסיונות שלהם לעורר מהומות ברחבי המדינה, וכעת הם צפויים להיחקר על כך. ועדה עצמאית שהוקמה על ידי ממשלת טוניסיה הבטיחה כי תחקור את חלקם של כוחות הביטחון במותם של עשרות מפגינים במהלך העצרות נגד השלטון בשבוע שעבר. על פי נתוני האו"ם, 117 בני אדם נהרגו מאז התחילו ההפגנות בטוניסיה לפני שבוע, מתוכם 70 אנשים שנהרגו מירי של תחמושת חיה.

"אנחנו נחקור לעומק את הסיבה בגינה אלה שהחזיקו רובים או סכינים היכו באלו שהגיעו בידיים ריקות ורק זעקו ללחם וחופש", אמר יו"ר הוועדה הלאומית לחקירת התעללויות, תאופיק בודרבלה. לטענת השוטרים שהצטרפו למפגינים, הם "חפים מפשע מדמם של הקדושים".

המפגינים דורשים לפטר מתפקידו את ראש ממשלת טוניסיה הזמני מוחמד רנושי, וכן את כל השרים ממפלגת השלטון של בן עלי. רנושי עצמו הבטיח לפרוש מהחיים הפוליטיים מיד לאחר הבחירות שאמורות להתקיים בעוד כשישה חודשים.

בתוך כך, הצטרפו למחאות גם איגוד העובדים הכללי בטוניסיה, וכן ארגון המורים במדינה שמאיים להשבית את הלימודים בבתי הספר ובאוניברסיטאות. המהלך יטרפד את הכוונה לפתוח מחדש את מוסדות הלימוד שסגורים מזה מספר ימים בשל המהומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully