וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן קי מון: "לעולם לא נסבול הכחשת שואה"

מזכ"ל האו"ם פתח את אירועי יום השואה העולמי בבית כנסת בניו יורק ואמר: "ניצולי השואה הם סמל לאומץ ולתקווה". רב בית הכנסת: "באן קי מון הוא מענטש"

יום לאחר שמתח ביקורת על מדיניות ההתנחלויות של ישראל, חבש הערב (שבת) מזכ"ל האו"ם באן קי מון כיפה על ראשו והשתתף בטקס לזכר קורבנות השואה. באן השתתף בטקס שהתקיים בבית הכנסת האורתודוקסי פארק איסט במנהטן ופתח בכך את אירועי יום השואה העולמי, שנקבע על ידי האו"ם ל-27 בינואר.

בדבריו בטקס תיאר מזכ"ל האו"ם את השואה כ"פרק החשוך ביותר בהיסטוריה", הגדיר את ניצולי השואה כ"סמל לאומץ ולתקווה" ואמר כי "לעולם לא נוכל לסבול הכחשת שואה". באן השתתף בטקס יחד עם כ-15 שגרירים של ארצות החברות באו"ם וקונסולים המשרתים בניו יורק ועם רבנים אמריקאים בכירים ונציגים של יהדות ארצות הברית.

בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח, כי רב בית הכנסת ארתור שניאור, ניצול שואה בעצמו, כינה את באן קי מון "מענטש" וציין כי אין מחמאה גדולה מזו. בהמשך דבריו סיפר הרב שניאור על "המספר המתמעט של קבוצות הניצולים" ממחנות ההשמדה של הנאצים שיזכו לכבוד ביום השואה הבינלאומי. "מעולם לא חלמתי שאזכה לראות את היום בו השגרירים הגרמני והרוסי יושבים זה לצד זה" אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully