וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי העולם התקשרו לנחם את פרס: אתה לא לבד

המלך עבדאללה, חוסני מובארק והילרי קלינטון התקשרו במהלך הסופ"ש לנשיא פרס בכדי להשתתף בצערו על מותה של אשתו סוניה פרס. "הייתה אישה מיוחדת ומשמעותית"

מנהיגים מכל רחבי העולם, בינהם עבדאללה מלך ירדן, חסוני מובארק נשיא מצרים ומזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, טלפנו במהלך סוף השבוע לנשיא המדינה שמעון פרס, על מנת להביע את תנחומיהם על מות רעייתו סוניה, שהובאה למנוחות אתמול (שישי) בצהריים.

מובארק אמר בשיחה עם פרס: "דע לך, כי רבים במצרים חושבים עליך בעת הקשה הזו". בגלי צה"ל דווח, כי מובארק מסר את תנחומיו גם בשם רעייתו סוזן, ופרס השיב לו כי סוניה אהבה מאוד את מצרים, ביקרה במדינה מספר פעמים וראתה בשלום עמה חשיבות גדולה.

גם מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, שוחחה עם פרס ואמרה לו כי היא מצטערת על האובדן שפקד אותו. "סוניה הייתה אישה מיוחדת ומשמעותית וכולנו איתך באבלך הכבד", אמרה קלינטון.

עבדאללה מלך ירדן התקשר גם הוא לנשיא ואמר כי התקשר לנחם בשמו ובשם המלכה נור: "ברגעים כאלה, דע שאינך לבד ואנו חושבים עליך ומחזקים את ידך." הנשיא הודה למלך על הניחומים, והתוודה כי קשה וכואב לאבד רעיה ואם לילדים.

פרס ספד לסוניה: "ברחה כל חייה מהכבוד"

אשת הנשיא, סוניה פרס, שהלכה לעולמה ביום חמישי, הובאה אתמול למנוחת עולמים בית העלמין שבמושב בן שמן בו גדלה. אלפי בני אדם ליוו אותה בדרכה האחרונה, ביניהם בני המשפחה, פוליטיקאים ואנשי ציבור בהווה ובעבר ומאות אזרחים, שבאו לחלוק כבוד אחרון לאישה הצנועה שליוותה את הנשיא פרס מאז שנת 1945 עת נישאו השניים.

הנשיא פרס ספד לאשתו שהלכה לעולמה בגיל 87. הוא סיפר על פגישתם הראשונה בכפר הנוער בן שמן, לפני 73 שנים. "תודה שבאתם לחלוק כבוד לאישה שברחה כל חייה מהכבוד", פתח פרס את ההספד, "היא יצרה כבוד משלה, טהור ונדיב". הוא המשיך וסיפר על הפגישה הראשונה ביניהם על מגדל השמירה בכפר, "ידעתי שמדובר באהבה ממבט ראשון, זו היתה שעת המזל הגדולה ביותר שפקדה את החיים שלי", אמר.

פרס סיפר שסוניה היתה קשורה לטבע, "כעץ את פריו, כפרח את יופיו, כאדם את נדיבותו. היתה תמיד נותנת לכל אדם, ובעיקר לאדם שזקוק ביותר". הוא הוסיף כי אשתו שמרה על צניעות לכל אורך חייה, "היא הלכה לשטוף רצפות למוסדות של ילדים מפגרים או של חולים, אף פעם לא רצתה להיות במועצת מנהלים, העדיפה את הרצפה על פני התקרה", סיפר הנשיא, "הביטחון היה לה יקר מאוד, החיילים, הצבא, המדינה, ואני ידעתי שכל דבר שאני אעשה למען הדברים האלה תהיה לי תמיכה של 100%. לכל דבר אחר – לא בא בחשבון".

* בהכנת הידיעה השתתף בועז ווליניץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully