וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום השני לשיחות: אירן מסרבת לדבר על אורניום

באיסטנבול נפתח הבוקר היום השני לשיחות המערב עם טהרן, שמעדיפה לדבר על ישראל, ולא על תכנית הגרעין שלה. דיפלומטים מערביים: ”מתוסכלים מהתנהלות אירן”

היום השני לשיחות בין אירן, המיוצגת על ידי סעיד ג'לילי, ונציגי שש המעצמות, ובראשן שרת החוץ של האיחוד האירופי קת'רין אשטון, נפתח הבוקר (שבת) באיסטנבול, אך הישגים גדולים עדיין לא נראים באופק. אתמול, בסיום הסבב השני לשיחות, נשמעו הדיפלומטיים המערביים מיואשים, ואמרו כי הם "כועסים ומתוסכלים מהתנהגותה של אירן".

הנציג האירני ג'לילי מבכר לדבר על פירוק העולם מנשק גרעיני, ועל תכנית הגרעין הישראלי, ואיננו מפרט את פעולות ארצו בנושא הגרעיני.
בסופו של הסבב הראשון לשיחות אמרו דיפלומטים מערביים כי הצדדים לא הצליחו להתדיין כלל על פרטי תכנית הגרעין של טהרן, בעוד בטהרן תיארו את השיחות כ"חיובית". בין היתר, צפויים הצדדים לדון באפשרות שאירן תמסור אורניום מועשר ברמה נמוכה תמורת דלק גרעיני.

בתוך כך, דובר משרד החוץ האמריקאי פיליפ קראוולי אמר כי ארצו "מוכנה להידבר עם אירן, אבל עדיין לא ברור אם זה יקרה". מנגד, דובר משרד החוץ האירני, רמין מהמאן-פרסת, השמיע הבוקר דברים נחרצים נגד האפשרות של מגעים עם ארה"ב. לדבריו, "איננו רוצים קשרים עם ארה"ב משום שהמדיניות שהיא נוקטת מנוגדת לאינטרסים שלנו, ואיננו רוצים קשרים עם ישראל משום שאיננו חושבים שהיא מדינה לגיטימית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully