וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרירי: "חיזבאללה מטיל אימה, לא לחשוש ממנו"

ניר יהב ואופק עיני

21.1.2011 / 21:52

מחנה חרירי הגיב להצהרת מנהיג הדרוזים כי ייתמוך בחיזבאללה וידיח את ראש הממשלה סעד חרירי מהשלטון וטען כי חיזבאללה מנסה להטיל אימה על הציבור. "על חברי הפרלמנט לא לפחד מאיומים"

בתגובה להחלטתו של מנהיג הדרוזים בלבנון, וואליד ג'ונבלאט, לתמוך במחנה חיזבאללה לקראת בחירת ממשלה חדשה במדינה, אמרו הערב (שישי) גורמים בכירים במחנהו של ראש ממשלת לבנון סעד חרירי לאתר חדשות לבנוני כי חיזבאללה פועל באיומים ומנסה "לכפות את רצונו בכוח על הלבנונים". לדבריהם, פעילי חיזבאללה התפרשו ברחובות ביירות "ואמרו ללבנונים 'מי שלא יתמוך בנו וייענה לדרישותינו לא לתמוך בחרירי לראשות הממשלה - יישא באחריות". הגורמים הוסיפו ואמרו כי על חברי הפרלמנט "לבחור את מי שהם רוצים לעמוד בראש הממשלה העתידה לקום, מבלי לפחד מהאיומים של חיזבאללה".

ג'ונבלאט הבהיר מוקדם יותר היום כי "מפלגתי תמשיך לעמוד לצד סוריה וההתנגדות". משמעות הודעתו של ג'ונבלאט, אשר עומד בראש מפלגה שכוללת 11 צירים בפרלמנט הלבנוני, היא כי הוא והמפלגה יתמכו בכל מועמד לראשות הממשלה בלבנון שתציג האופוזיציה במדינה. הדבר, ככל הנראה, יוביל להשגת רוב להחלפתו של ראש ממשלת לבנון, סעד חרירי, ולסיום תפקידו.

"המדינה הגיעה לצומת מסוכן", אמר ג'ונבלאט. "בית המשפט הבינלאומי נקט בעמדה פוליטית עקשנית אשר מאיימת על האחדות בלבנון ועל בטחון האומה, ובהדלפות לעיתונים ערביים ובינלאומיים. נושא האישומים הפך מכשיר לגרימת הרס, ויצא ממסגרת הצדק. הוא הפך למכשיר לצורך סחיטה ולסחיטה נגדית".

ג'ונבלאט ומפלגתו מהווים את "לשון המאזניים" לקראת ההתייעצויות שיחל נשיא לבנון, מישל סלימאן, בבואו למנות ראש ממשלה חדש למדינה. ראש הממשלה החדש שימנה סלימאן על סמך התייעצותו עם חברי הפרלמנט, ירכיב ממשלה שתחליף את ממשלת המעבר, בראשה עומד סעד חרירי מאז התפטרות שרי חיזבאללה ושרי המקורבים לארגון.

הכוח התומך בהישארותו של חרירי בלבנון, כולל 60 חברי פרלמנט לבנוניים מתוך 128 הצירים שיושבים בפרלמנט. מנגד, עד היום, עמדו לרשות הכוח התומך בחיזבאללה 57 חברי פרלמנט. כיום, כאמור, הודיעה מפלגתו של ג'ונבלאט על תמיכתה "בהתנגדות" ובחיזבאללה, וכעת יתמכו 68 חברי פרלמנט בהדחתו של סעד חרירי מתפקיד ראש הממשלה.

הרוב בפרלמנט נגד חרירי

אתמול הבהיר חרירי כי אין בכוונתו להיכנע ללחצים ולוותר על תפקידו. בנאום שנשא היום אמר לקול מחיאות הכפיים כי הוא מתכוון להציג שוב את מועמדותו לתפקיד. "נלך להתייעצויות על הקמת ממשלה חדשה כשאני המועמד לתפקיד ראש הממשלה", אמר.

"איני חש בשעות אלו שאנו עומדים בפני מבוי סתום, אלא שהאחריות הלאומית מחייבת אותנו למצוא פתרון למצב הנוכחי", אמר. אם מה שהיה נחוץ הוא להרחיק את סעד חרירי מראשות הממשלה, יש חוקה לשם כך. אנו נהיה שבעי רצון מהתוצאות של כל דבר, ללא קשר לניסיונות ההפחדה הקורים ברחוב".

"אנו עומדים בפני מפנה גורלי בהיסטוריה של לבנון", הוסיף. "הודעתי לפני עשרה ימים שכבודם של אזרחי לבנון יקר לי יותר מהשלטון. לא אמרתי זאת כדי לזכות באהבת ההמונים אלא מתוך שכנוע לאומי. אני מוכן לחזור על התחייבות זו. טיפת דם אחת של לבנוני באשר הוא יקרה לי יותר מכל תפקיד בשלטון".

עדכון ראשון: 16:57

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully