וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרירי: "לא אכנע לחיזבאללה, אהיה רה"מ הבא"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.1.2011 / 21:12

ראש ממשלת לבנון סעד חרירי הודיע כי אין בכוונתו להיכנע ללחצים ולוותר על תפקידו, על רקע הדיווחים על תמרון שביצע חיזבאללה שמטרתו לדמות השתלטות צבאית על ביירות

על רקע הדיווחים על תמרון שביצע חיזבאללה שמטרתו לדמות השתלטות צבאית על ביירות, מבהיר היום (חמישי) ראש ממשלת לבנון סעד חרירי כי אין בכוונתו להיכנע ללחצים ולוותר על תפקידו. בנאום שנשא היום אמר לקול מחיאות הכפיים כי הוא מתכוון להציג שוב את מועמדותו לתפקיד. "נלך להתייעצויות על הקמת ממשלה חדשה כשאני המועמד לתפקיד ראש הממשלה", אמר.

"מה שחשוב לנו הוא שייעשה שימוב במוסדות החוקתיים כבסיס לפעולה עבור כולם", אמר. "איני חש בשעות אלו שאנו עומדים בפני מבוי סתום, אלא שהאחריות הלאומית מחייבת אותנו למצוא פתרון למצב הנוכחי. אם מה שהיה נחוץ הוא להרחיק את סעד חרירי מראשות הממשלה, יש חוקה לשם כך. אנו נהיה שבעי רצון מהתוצאות של כל דבר, ללא קשר לניסיונות ההפחדה הקורים ברחוב".

"אנו עומדים בפני מפנה גורלי בהיסטוריה של לבנון", הוסיף. "הודעתי לפני עשרה ימים שכבודם של אזרחי לבנון יקר לי יותר מהשלטון. לא אמרתי זאת כדי לזכות באהבת ההמונים אלא מתוך שכנוע לאומי. אני מוכן לחזור על התחייבות זו. טיפת דם אחת של לבנוני באשר הוא יקרה לי יותר מכל תפקיד בשלטון".

מוקדם יותר היום הודיעו ראש ממשלת קטאר, שייח' חאמד בן ג'אסם א-ת'אני, ושר החוץ של טורקיה, אחמט דאווט אולו, שעסקו בימים האחרונים בניסיונות תיווך לפתרון את המשבר השלטוני בלבנון, על הקפאת המגעים והסבירו כי הצעותיהם נתקלו ב"הסתייגויות". על רקע זה, נפוצים דיווחים כי חיזבאללה נערך ל"פעולה בשטח", ואף המליץ לאנשים להישאר בבתיהם בסוף השבוע.

גורמים המעורים בניסיונות התיווך מסרו לאתר החדשות הלבנוני "לבנון עכשיו" כי חיזבאללה גילה עקשנות רבה כלפי הנכונות למצוא פתרון למשבר. לדבריהם, חיזבאללה עומד על כך שכל פשרה שתושג חייבת להיות כזו שתעלה בקנה אחד עם דרישותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully