וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב איימה - וסין ריסנה את צ' קוריאה

"ניו יורק טיימס" דיווח כי נשיא ארה"ב אובמה אמר לעמיתו הסיני שאם ארצו לא תרסן את פיונגיאנג, תיאלץ וושינגטון לפרוש כוחות באסיה. הלילה כבר ביקשה צ' קוריאה לקיים שיחות עם הדרום

נשיא ארה"ב ברק אובמה הזהיר את נשיא סין הו ז'ינטאו, כי אם לא ירסן את בת בריתו קוריאה הצפונית, וושינגטון תיאלץ לפרוש כוחות באסיה כדי להגן על עצמה מפני מתקפה אפשרית כנגד טריטוריה אמריקאית. כך דווח הלילה (שישי) בעיתון "ניו יורק טיימס". המתח בחצי האי הקוריאני עלה בעקבות מתקפת פגזים צפון קוריאנית בחודש נובמבר האחרון כנגד אי שמאוכלס על ידי תושבי הדרום.

על פי הדיווח, אובמה טלפן תחילה לעמיתו הסיני, ואחר כך מסר לו את הדברים גם במהלך השיחה הפרטית שקיימו השניים בעת ביקורו של ז'ינטאו בבית הלבן ביום שלישי. לדברי גורם בממשל, בעקבות השיחה הגבירה סין את הלחץ על המדינה הקומוניסטית המתבודדת, והדלת לחידוש המגעים בין הצדדים נפתחה מחדש.

הלילה אף דווח כי צפון קוריאה הציעה לקיים עם שכנתה מדרום שיחות בדרגי צבא בכירים בתחילת פברואר, במטרה להפיג את המתח בין המדינות. במכתב ששלחה פיונגיאנג למשרד ההגנה של דרום קוריאה צוין כי "צפון קוריאה נחושה לפתור את המחלוקות הצבאיות", והוצע לקיים שיחות מקדימות כבר בסוף חודש ינואר. עוד דווח, כי דרום קוריאה נענתה ככל הנראה להצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully