וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מת לחיות" באוקראינה: 5 פצצות הוטמנו בעיירה

לאחר ששתי פצצות הופעלו ברחבי עיירה מנומנמת במזרח המדינה, התברר לרשויות כי שלוש פצצות נוספות הוטמנו ברחבי העיר. במכתב שנמצא, דורשים מטמיני המטענים 4 מיליון אירו

לאחר שני פיצוצים בתא טלפון ציבורי ובבניין בעיר, התקשר החשוד בהטמנתן ודרש כופר גבוה. "אם לא תשלמו", הבטיח האלמוני לכוחות הביטחון, "עליכם להתכונן לפיצוצים נוספים." נדמה לכם שמדובר בתסריט של סרט הוליוודי מוכר? זה מה שעובר על העיירה מקיווקה שבמזרח אוקראינה במהלך היממה האחרונה. בשני הפיצוצים שכבר אירעו, נגרם נזק אולם לא היו נפגעים.

במהלך מסיבת עיתונאים בעיירה, השוכנת כ-450 קילומטרים מדרום-מזרח לבירה קייב, סיפר סגן השר לביטחון פנים, ואסל פרנייק, כי מכתב איומים נמצא בזירת אחד הפיצוצים בו נכתב כי חמש פצצות נוספות שהוטמנו בנקודות שונות בעיירה יופעלו עד סוף היום אילו הרשויות לא יעמדו בדרישותיו. הפצצה הראשונה שהופעלה, הוטמנה כאמור בתא טלפון ציבורי סמוך למרכז קניות בלב העיר, והפצצה השנייה הופעלה כחצי שעה לאחר הפיצוץ הראשון סמוך לבניין משרדים של חברת פחם בבעלות המדינה.

פרנייק סיפר כי המעטפה ובה הדרישה לכופר הודבקה על אחד מקירות בניין המשרדים ובה דרישה לתשלום הכופר על ידי "אנשים המוכרים היטב במקיווקה". בנוסף, במכתב הושארו הוראות מדויקות כיצד להוציא לפועל את העברת הכופר. סוכנות ידיעות עצמאית במדינה ציטטה גורם רשמי שלדבריו הסוחטים דרשו שהממשלה תעביר להם ארבעה מיליון אירו בתמורה לנטרול הפצצות.

המשרד לביטחון פנים דיווח כי הוקם צוות חקירה מיוחד בו חברים חוקרים משטרתיים וכן צוות לוחמה בטרור. "המפקדה האזורית ביחידה ללוחמה בטרור מתרכזת כעת באיתור הפושעים ובמניעת מעשי טרור נוספים", נמסר בהודעת המשרד.

  • עוד באותו נושא:
  • סחיטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully