וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה התכנסה: "עוד נחזור לקדמת הבמה"

20.1.2011 / 18:41

לראשונה מאז הפילוג במפלגה, התכנסו החברים הנותרים בבית ברל, על מנת לדון בשורה של נושאים בוערים. כבל: "אסור לנו לקדש את המאבק על תפקיד היו"ר החדש"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: דורון שטיין)

חברי מפלגת העבודה התכנסו הערב (חמישי), לראשונה מאז פרישת יו"ר המפלגה, אהוד ברק, בבית המפלגה שבבית ברל. חברי המפלגה דנו בקביעת מועד לבחירת יושב ראש חדש למפלגה, חזרה לחוקה הקודמת של המפלגה והיערכות למפקד חברים ארצי. לפני פתיחת הישיבה, מספר פעילים קראו: "אהוד הביתה". מנכ"ל המפלגיה, חיליק בר השיב להם: "הוא כבר הלך הביתה".

ח"כ עמיר פרץ אמר בכנס, כי "איני יודע איך זה קורה, אבל החשמל והאנרגיה באולם הזה שווה את כל המאמץ המוטל על כולנו לפעול באחדות למען הערכים שלנו".

פרץ המשיך ופנה לסיעת העצמאות: "אני פונה לאותה מפלגה שאין לי סיבה לומר את שמה – אל תישאו את שם בן גוריון ורבין לשווא. זו פגיעה בקודש, וחיללתם את הקודש של הערכים במדינה הזאת. אין לי ספק שכל אחד מאזרחי ישראל סולד מהמהלך שנעשה. כולו מבוסס על האינטרסים ברמה הנמוכה ביותר. אני פונה לאזחי ישראל - בואו בהמוניכם, התפקדו למפלגה וביחד נעשה את השינוי למדינת ישראל".

יו"ר סיעת העבודה בכנסת, ח"כ כבל הזהיר כי מאבק על תפקיד יו"ר המפלגה עלול להזיק למפלגת העבודה. "אני מציע לא להקל ראש במשימה שיש לפנינו", אמר כבל, "אני מזהיר שמי שיקדש את המאבק על תפקיד היו"ר, יגרום לכך שנמצא עצמנו שוב במאבק בלתי נגמר. יש לנו תנועה עם עבר מפואר, הווה לוט בערפל, אבל זה בידיים שלנו. אני נשבע לעשות את הכל כדי שזו תהיה תנועה חזקה".

"המפלגה קמה לתחייה"

שר התמ"ת לשעבר, ח"כ בנימין בן אליעזר התרפק על זיכרונות העבר ואמר: "יש לי חלום לחזור לאותו לילה בשנת 1992, שבעשר בלילה הודיעו: 'מהפך'. 44 מנדטים למפלגת העבודה. לא יודע אם נגיע לכך בשנים הקרובות, אבל הרבה מאוד שנים לא זכיתם לראות את המעמד הזה של שמונה חברים עומדים יחד ומושיטים יד. אם נדע למנף את אותה אווירה שהתחילה בציבור על ידי הפגנת אחדות, כל החזון שדיברו לפניי אכן יתגשם. אני בטוח בדבר אחד: מפלגת העבודה תחזור חזרה לקדמת הבמה ועוד ישמעו מאיתנו הרבה".

"המפלגה שלנו קמה לתחייה השבוע, לא ראינו מחזה כזה שנים, לא ראינו חדר מלא מפה לפה שנים", אמר ח"כ יצחק הרצוג בפתח דבריו, "אנשים מכל הארץ, מכל קצוות העם. זה רגע מבחן גורלי שלנו ושל המפלגה. ההיסטוריה תשפוט האם השכלנו לשקם את הבית הזה ולהצעידו לעבר היעד הנכסף. מה שקרה עכשיו זה כמעט נס".

הרצוג התייחס לאתגרים הניצבים בפני המפלגה, ואמר כי "הציבור רוצה גם שנכריע על סדר היום הפנימי ושנכריע על ההנהגה, וזה האתגר שלנו: לעבוד יחד, לשקם את הבית. אנחנו צריכים להיות מפוכחים פוליטית. ליברמן יכול לחטוף כתב אישום, נתניהו יכול להיתקע, ואנחנו צריכים להיות מוכנים להסתער על המטרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"ברק הלך - המבחן עלינו"

ח"כ שלי יחימוביץ' נשמעה גם היא חדורת רוח קרב. "אני מסתכלת עליכם, על האנרגיות שלכם, ונזכרת בישיבות לשכה בשנתיים האחרונות, איזה שממון היה שם", אמרה יחימוביץ', "השבוע עברנו טלטלה גדולה. ביומיים הראשונים הייתי חצי בהלם. לא האמנתי שאפשר להגיע לרמות כאלה של ציניות, ושל אופורטוניזם. לא היה כדבר הזה במערכת הפוליטית. אבל מתוך זה מזדקקת איזושהי אמת חיונית צרופה. החברה הישראלית זקוקה לאופציה ציונית, סוציאל דמוקרטית, שפוייה, נקייה. המקום של הערכים הללו הוא מפלגת העבודה".

חבר נוסף בסיעה, אבישי ברוורמן דרבן את חבריו ואמר כי "המבחן האמיתי היום זה ללכת הביתה, לשבת יחד, לקבל הכל בהסכמה, להוכיח על פני מספר חודשים שאנחנו נאבקים יחד על התהליך המדיני, על כלכלה הוגנת וצודקת, שאחד לא קודם לאחר. אם נעשה יחד – נצליח". ברוורמן הוסיף: "אהוד ברק הלך, המבחן עלינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully