וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבל יכהן כיו"ר סיעת העבודה: "האתגר גדול"

19.1.2011 / 17:29

לאחר הפילוג בעבודה התכנסו חברי הכנסת הנותרים וניסו לתכנן את המשך דרכם. ח"כ איתן כבל נבחר כיו"ר הסיעה, וח"כ עמיר פרץ יציג את הצעת האי-אמון בממשלה, הראשונה בקדנציה

ישיבת סיעת העבודה של שמונת חברי הכנסת שנותרו בסיעה הסתיימה לפני זמן קצר (רביעי). הסיעה החליטה כי ח"כ איתן כבל יכהן כיו"ר הסיעה וכי כבר ביום שני הקרוב היא תגיש הצעת אי-אמון בממשלה, הראשונה שמגישה העבודה בקדנציה הנוכחית. את ההצעה יציג מוביל קבוצת הארבעה, ח"כ עמיר פרץ. על פי ההחלטות שהתקבלו מתקבל הרושם כי בנימין בן אליעזר, אבישי ברוורמן, יצחק הרצוג ושלי יחימוביץ' להתגמש בעמדותיהם כך שתיווצר הסכמה בין כל חברי הסיעה. בישיבה השתתף גם מזכ"ל המפלגה חיליק בר.

בנוסף, החליטו השמונה כי לשכת המפלגה תתכנס מחר כמתוכנן, ובה יודיעו כי הסיעה תתפקד כהנהגה קולקטיבית זמנית של מפלגת העבודה. ביום ראשון תיערך ישיבה נוספת של הסיעה לדיון מקיף בבעיותיה של המפלגה והאתגרים הניצבים בפניה. מהמפלגה נמסר, כי "הישיבה התנהלה באווירה טובה ועניינית כשלכולם ברור גודל האתגר".

בתוך כך, תקפו הערב חברי הכנסת בן סימון וברוורמן במליאת הכנסת את יו"ר סיעת "העצמאות" אהוד ברק. לדברי בן סימון, "אין יום טוב מהיום שהותרו הספקות, והותרו הספקות. מי שעקב אחרי הקריירה המפותלת של האיש המפותל הזה, איש ללא דעה וללא תכונות, מבין שמדובר בקבלן ביצוע לכל דבר. מאז שעזב יש תחושה של התרוממות רוח אצל עשרות ומאות שרוצים לחזור הביתה. אני המום מההתנגדות שנחשפת כלפיו".

ח"כ ברוורמן אמר בדיון כי "יש כאן תעודת פטירה, אות קלון לדמוקרטיה הישראלית. איבדנו את הכבוד. זהו מותם של הערכים וכללי המשחק הדמוקרטיים. ברק שוב ברח אך הפעם הציב רף שאיש לא הגיע אליו בהיסטוריה של ישראל. הממשלה הזאת תוחלף. היא תוחלף כי היא לא מובילה לתהליך שלום אמיתי. אין לה לגיטימציה בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully