וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי ניצן: "לנהל מלחמת חורמה נגד ההסתה בארץ"

בהתבטאות פומבית ראשונה מאז פורסם סרטון האינטרנט שקרא לרציחתו, המשנה לפרקליט המדינה אומר כי איננו בטוח שניתן למגר את ההסתה. "בכל מקרה, המלחמה צריכה להיות חינוכית"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: עידן גוראל)

המשנה לפרקליט המדינה, עורך הדין שי ניצן, התייחס הערב (חמישי) לתופעת ההסתה בישראל, לראשונה מאז הפצת הסרטון שקרא לרצוח אותו. לדבריו, אין ביטחון כי ניתן למגר לחלוטין את תופעת ההסתה בחברה הישראלית. הוא הוסיף ואמר כי המלחמה בהסתה צריכה להיות בעיקר בחזית החינוכית.

ניצן, שדיבר בכנס של מכון הרטמן בירושלים, אמר כי "במסגרת תפקידי אני אחראי על מלחמה משפטית בהסתה לגזענות ולאלימות ובעבירות מעין אלה. לדברים האלה הוקצה המשנה לפרקליט המדינה, כי אנו חושבים שיש חשיבות עצומה להילחם מלחמת חורמה בתופעות האלה. צריך להגיד בבירור: זו לא רק בעיה משפטית. מי שחושב שבאמצעים משפטיים גרידא אפשר להילחם בתופעות עמוקות וקשות – טועה".

הוא התייחס לסיכוי למגר את תופעות ההסתה ואמר כי "אני לא יודע אם אפשר לבער תופעות כאלה מהחברה בכללותה. אני יודע שצריך לעשות מאמץ כדי לבער אותן. לדעתי, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לרכז את המלחמה בחזית החינוכית. בלי חינוך כלום לא יעזור".

בדיון בהארכת מעצרו בשבוע שעבר, הביע אורי ברעם, החשוד בהפצת הסרטון נגד ניצן, חרטה על מעשיו. ברעם הגיע לדיון בביהמ"ש ופרץ בבכי: "אני מביע חרטה מלאה. אני מתבייש במה שעשיתי, אני רוצה לבקש סליחה משי ניצן, לא התכוונתי שזה מה שיקרה. זאת היתה טעות ובסך הכל רציתי לעורר מודעות בציבור נגד ההסתה. אני מתבייש. הבנתי שבאלימות לא נלחמים באלימות". ברעם חשוד בהסתה לרצח שי ניצן והסתה לפגיעה בשר הביטחון, אהוד ברק.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully