וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של ג'קי מצא: "ניצלו את תום לבו"

אמו של ראש רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא, העידה בשלב הטיעונים לעונשו, לאחר שהורשע בהפרת אמונים ובסיוע במתן שוחד. "הוא ילד ישר ותמים. חבל לי מאוד שאנשים רעים ניצלו אותו"

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

"ג'קי הוא ילד ישר ותמים. חבל לי מאוד שאנשים רעים ניצלו את תום לבו". כך אמרה הבוקר (חמישי) אמו של ראש רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא, בשלב הטיעונים לעונשו לאחר שהודה והורשע בעבירות של הפרת אמונים ובעבירה של סיוע במתן שוחד. בשבוע שעבר הרשיע בית המשפט המחוזי בפתח תקווה את מצא, שהודה בעבירות של הפרת אמונים במסגרת עסקת טיעון. סעיף השוחד שיוחס למצא הוסר מכתב האישום המתוקן.

הרשעתו של מצא הייתה ההרשעה הראשונה ב"פרשת רשות המיסים", במסגרתה נטען שקובי בן גור ויורם קראשי, בסיועה של שולה זקן, אחותו של קראשי, ניסו להשפיע על מינויים ברשות כדי לקדם אינטרסים אישיים שלהם.

התובעת בתיק, עו"ד מיכל רוזן-עוזר, אמרה בדיון שנערך בשבוע שעבר כי "יש חשיבות רבה לכך שמצא, מי שעמד בראש רשות המיסים, אחד התפקידים הבכירים במערכת הציבורית, נוטל אחריות ומודה שקיבל סיוע בקידומו על ידי גורמים אינטרסנטים ונעתר לדרישתם להשיג דריסת רגל ברשות". לדבריה, "ההודאה היא מסר חשוב למניעת חלחול השחיתות ותהווה תרומה משמעותית למניעת השחתה של מערוכות ציבוריות".

פרקליטו של מצא, עו"ד נבות תל-צור, אמר אז כי "נפל דבר הבוקר עם הגשת כתב האישום המתוקן, משום שתהום גדולה מאוד פרושה בין כתב האישום המקורי לזה המתוקן. עבירת השוחד שיוחסה למצא מהווה את העבירה החמורה ביותר בתחום טוהר המידות ועכשיו נפתחה הדרך לאפשר למצא ליטול אחריות על הפגמים בהתנהלות שלו". תל-צור הוסיף, כי מצא כבר נטל אחריות כשהתפטר עוד בטרם הגשת כתב האישום. "אין כאן ממד של שחיתות אישית או פגיעה בטוהר המידות", אמר תל-צור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully