וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיליקס: ארה"ב ריגלה אחר מידע מוצפן בישראל

במסמך מ-2008, מורה קונדליזה רייס לאסוף מידע לגבי "פעילותה של ישראל להרחיב או להגביל בנייה בהתנחלויות", ולבנות פרופילים "כלכליים וביומטריים" של בכירים בישראל ובמדינות ערב

מחלקת המדינה האמריקאית הנחתה את הדיפלומטים שלה במזרח התיכון לאסוף מידע על אמצעי תקשורת מוצפנים בישראל ולבנות פרופילים כלכליים ו"ביומטריים" של בכירים בישראל, ברשות הפלסטינית ובמדינות ערב - כך עולה ממסמך דיפלומטי שהודלף לוויקיליקס ופורסם באחרונה באתר.

כבר עם החשיפה הראשונית של מסמכי מחלקת המדינה בוויקיליקס לפני כחודשיים, התברר שרבים מהם עוסקים באיסוף מודיעין על ידי נציגים דיפלומטיים של ארה"ב בעולם, ובין היתר בבניית "פרופילים ביומטיריים" של אישים. המסמך המדובר, מ-31 באוקטובר 2008, מספק דוגמה לתחומי העניין האמריקאיים, המרובים מאוד, בישראל ובשאר מדינות המזרח התיכון.

על המסמך - אחד הארוכים שהתפרסמו עד כה בוויקיליקס - חתומה מזכירת המדינה דאז, קונדליזה רייס. היא מונה בו בפני אנשיה בשורה של נציגויות מזרח התיכון, רשימה של נושאים מועדפים שיש לאסוף עליהם מודיעין, הקשורים ל"עניין הפלסטיני". אלו כללו בין היתר גם "עדויות לגבי פעילותה של ממשלת ישראל להרחיב או להגביל את הבנייה בהתנחלויות ובמאחזים" בשטחים.

במסמך, שנכתב חודשיים לפני מבצע "עופרת יצוקה", מתבקשים הדיפלומטים האמריקאים בישראל גם לאסוף מידע על "פעולות מתוכננות של הצבא הישראלי, ובכלל זה התנקשויות ממוקדות, וטכניקות וטקטיקות של כוחות אוויריים ויבשתיים".

הדיפלומטים התבקשו גם לספק סקירות מקיפות על תעשיית ההיי-טק ובייחוד הטלקומוניקציה בישראל, החל מתחום האיטרנט והטלפונים הסלולריים, וכלה ב"מאגרי מידע ממשלתיים מוצפנים הקשורים למערכות לזיהוי תדרי רדיו (RFID), המשמשות בייצור דרכונים, תגים ממשלתיים ומערכות תקשורת".

עוד מתבקשים הדיפלומטים לאסוף מידע על תנועות ופרטי התקשרות של בכירים אזרחיים וצבאיים בישראל, כמו גם "מידע ביוגרפי, כלכלי וביומטרי על בכירי הרשות הפלסטינית בגדה המערבית, בעזה וברחבי העולם הערבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully