וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים: הסנאטור ג'ו ליברמן יודיע על פרישה

כהונתו של ליברמן היהודי, בעבר מועמד הדמוקרטים לסגן הנשיא וכיום מזוהה עם הרפובליקאים, מסתיימת בעוד שנתיים. לדברי מקורבים אליו, הוא יודיע היום כי לא יתמודד על כהונה נוספת

הסנאטור ג'ו ליברמן, אחת הדמויות הבולטות בפוליטיקה האמריקאית בעשור האחרון, צפוי לסיים בעוד שנתיים את דרכו הפוליטית - כך דווח הלילה (רביעי) בכמה כלי תקשורת בארצות הברית, המצטטים גורמים שאותם כבר עידכן ליברמן לגבי החלטתו. בלשכתו של ליברמן סירבו להגיב רשמית לפרסומים.

ליברמן בן ה-68, סנאטור יהודי ממדינת קונטיקט, היה מועמד המפלגה הדמוקרטית לסגן הנשיא ב-2000, אך בשנים האחרונות התרחק מאוד מהמפלגה ואימץ קו עצמאי הקרוב הרבה יותר לעמדות המפלגה הרפובליקאית. בחודשים האחרונים, למשל, הוביל בקונגרס את המהלכים להגבלת פעילותו של אתר ההדלפות ויקיליקס.

כהונתו בת ה-22 שנה בסנאט אמורה להסתיים בינואר 2013, והוא צפוי להודיע באופן רשמי על המשך דרכו הערב בסטנפורד, קונטיקט. ערב מסיבת העיתונאים המצופה, הלכו וגברו הספקולציות וההערכות כי הוא יודיע שלא יתמודד על כהונה נוספת בבחירות שייערכו בסוף 2012. אלו זכו לחיזוק לאחר שאתמול הודיעה פוליטיקאית מקומית בקונטיקט, סוזן ביזוויץ, כי תתמודד על כסאו של ליברמן בסנאט בשנה הבאה.

בלשכתו של ליברמן סירבו בתוקף לחשוף את תוכניותיו, אך גם בהודעה שמסרו ניתן לזהות רמזים לפרישה הצפויה: "לאחר התייעצויות רבות ומעמיקות עם משפחתו וחבריו בחודשים האחרונים, קיבל הסנאטור ליברמן במהלך החגים החלטה לגבי עתידו, שהוא מתכוון להודיע עליה ביום רביעי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully