וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיטי: יומיים אחרי שובו, הואשם הרודן בשחיתות

פרנסואה "בייבי דוק" דובלייה, ששב השבוע להאיטי למדינה אחרי גלות ממושכת, נעצר ונחקר בחשד שמעל בכספי ציבור וניצל לרעה את מעמדו ב-15 השנים בהן שלט במדינה, בין 1971 ל-1986

רויטרס

יומיים בלבד לאחר ששב לארצו במפתיע, הואשם הלילה (רביעי) רודן האיטי לשעבר, ז'אן-קלוד דובלייה, במעילה בכספי ציבור ובניצול לרעה של כוחו במהלך תקופת כהונתו בת ה-15 שנים במדינה.

דובלייה, המוכר בכינוי "בייבי דוק", נחקר אתמול במשך למעלה מארבע שעות במשרדו של התובע המרכזי בבירה פורט-או-פרנס, כשכל העת המתינו מאות מתומכיו מחוץ למשרד והפגינו נגד החקירה. בעקבות האישומים יועבר כעת התיק לידי שופט, שיכריע אם להעמידו לדין.

"בייבי דוק", כיום בן 59, נחשב לאחד הדיקטטורים המושחתים במאה העשרים. ב-1971 הוא היה למנהיג הצעיר בעולם, כשבגיל 19 בלבד השתלט על המדינה לאחר מות אביו, הרודן הידוע לשמצה פרנסואה "פאפה דוק" דובלייה. בשנות שלטונו פעל לשיפור תדמיתה של האיטי, אך נודע גם הוא בשחיתותו ולבסוף הודח ב-1986, בהפיכה עממית שזכתה לגיבוי אמריקאי.

חזרתו להאיטי, שמצויה במשבר עמוק בשל רעש האדמה שפקד אותה לפני שנה ובשל מגיפת הכולרה המשתוללת, הדהימה רבים במדינה. אלא שלמרות גילויי התמיכה המקיפים אותו מאז שובו, דובלייה עדיין לא הצהיר בגלוי אם בכוונתו לשוב לשלטון ורק פיזר הצהרות כלליות לפיהן שב למדינה משום שהוא "יודע שהעם סובל" וכי הוא נחוש "להשתתף בלידתה המחודשת של האיטי", מבלי לפרט כיצד יעשה זאת.

תומכיו של שליט האיטי לשעבר, ז'אן קולד דובלייה "בייבי דוק", מפגינים למענו מחוץ לבית המשפט. רויטרס
מפגינים למעו דובלייה מחוץ לבית המשפט/רויטרס

ארגוני זכויות האדם ברחבי העולם כבר בירכו על ההליך המשפטי נגד הרודן לשעבר, אך דורשים מהרשויות בהאיטי לעשות ככל יכולתם כדי למצות את החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully